به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، مطالعات جدید نشان می دهد که خوردن روزانه آلو می تواند واسطه های التهابی و پوکی استخوان را در زنان کاهش داده و روند پیری را کندتر کند.

خوردن آلو در زنان روند پیری را کندتر می کند

به گزارش news-medical، یک پژوهش جدید روی زنان یائسه نشان می دهد که خوردن روزانه آلوی غنی از مواد مغذی ممکن است برای سلامت استخوان مفید بوده و عوامل التهابی را که به پوکی استخوان کمک می کند، کاهش دهد.

تخمین زده می شود تا سال ۲۰۳۰ در ایالات متحده حدود ۱۳.۶ میلیون نفر از افراد بالای ۵۰ سال به پوکی استخوان مبتلا شوند که نشان دهنده از دست دادن استحکام استخوان ها ناشی از کاهش تراکم معدنی استخوان است. پوکی استخوان خطر شکستگی را به ویژه در افراد مسن افزایش می دهد. گفتنی است افرادی که یائسگی را تجربه می کنند سطوح پایین تری از استروژن دارند که باعث افزایش التهاب در بدن شده و می تواند به تحلیل استخوان نیز کمک کند.

نتایج تحقیقات قبلی نشان داده است که عصاره های پلی فنول موجود در آلو خشک باعث کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب در نوعی از سلول های استخوانی به نام استئوکلاست ها می شود. این ترکیبات گیاهی به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و التهاب را کاهش می دهند. یک مطالعه جدید، محققان زیست پزشکی و  علوم تغذیه و حرکت شناسی در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا اثرات آلو خشک را بر سلامت استخوان پس از دوران یائسگی بررسی کردند.

در این مطالعات زنان یائسه با میزان تراکم استخوان که به عنوان نشانگر پوکی استخوان پایین تعریف شده بود به سه گروه تقسیم شدند: یک گروه به مدت ۱۲ ماه روزانه ۵۰ گرم آلو (حدود ۶ آلو) می خوردند. گروه دوم به مدت ۱۲ ماه روزانه ۱۰۰ گرم آلو (حدود ۱۲ آلو) خورده و گروه کنترل هیچ آلویی نخوردند.

در ادامه، تیم تحقیقاتی نمونه های خون گرفته شده از همه داوطلبان را قبل و بعد از آزمایش بررسی کرد و کاهش قابل توجهی در نشانگرهای التهابی در هر دو گروه مصرف کننده آلو در مقایسه با گروه کنترل یافتند.

دکتر جنهوی دامنی (Janhavi Damani) پژوهشگر ارشد این مطالعات در این باره گفت: یافته ‌های ما نشان می ‌دهد که مصرف ۶ تا ۱۲ آلو خشک در روز ممکن است واسطه ‌های التهابی را کاهش دهد که ممکن است به جلوگیری از تحلیل استخوان در زنان یائسه کمک کند. بنابراین آلو خشک ممکن است یک ماده غذایی امیدوار کننده برای جلوگیری از افزایش واسطه های التهابی باشد که اغلب به عنوان بخشی از روند پیری مشاهده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha