به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،دبیر انجمن متخصصان عفونی کشور گفت: ممکن است به تبع تعطیلات و سفرهای نوروزی با افزایش موارد ابتلا، بستری و بستری در ICU و احتمالا موارد فوتی رو به رو باشیم اماحداقل با توجه به آنچه که هم اکنون شاهد آن هستیم به نظر نمی‌رسد که پیک جدیدی در راه باشد.

سفرهای نوروزی افزایش آمار کرونا را به همراه دارد/ موج جدیدی در راه نیست

آمیتس رمضانی  در پاسخ به این سوال که آیا روند کاهشی آمار ابتلا به کرونا همچنان تداوم دارد یا اینکه تاثیر تعطیلات نوروز هنوز مشخص نشده و در آینده نزدیک با افزایش این آمار مواجه می‌شویم گفت: در هر صورت تعطیلات و این حجم از سفرهای نوروزی و همچنین کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این دوران بر میزان ابتلا به این بیماری موثر است و از این رو انتظار داریم که موارد ابتلا به کووید تا حدی با افزایش همراه باشد البته به نظر نمی‌رسد که این افزایش به اندازه‌ای باشد که سبب ایجاد یک موج جدید شود.

وی ضمن اشاره به اینکه برای قضاوت در این رابطه که میزان ابتلا به کرونا در روزهای آتی تا چه حد افزایش پیدا می‌کند زود است، ادامه داد: به طور کلی ممکن است به تبع تعطیلات و سفرهای نوروزی با افزایش موارد ابتلا، بستری و بستری در ICU و احتمالا موارد فوتی هم رو به رو باشیم اما حداقل با توجه به آنچه که هم اکنون شاهد آن هستیم به نظر نمی‌رسد که  پیک جدیدی در راه باشد و برای بررسی این موضوع باید ببینیم که موارد ابتلا در روزهای آینده تا چه حد افزایش پیدا می‌کند.

دبیر انجمن متخصصان عفونی کشور در خصوص زیر سویه جدید امیکرون افزود: به نظر می‌رسد که هر ۲ سویه امیکرون در کشور وجود داشته باشند، ولی زیر سویه جدید هنوز به ویروس غالب در کشور تبدیل نشده است. این زیر سویه جدید از طریق آزمایش سکانس ویروس شناسایی می‌شود و برای اینکه بتوانیم با قطعیت در مورد آن صحبت کنیم باید بررسی کنیم که انستیتو پاستور ورود این زیر سویه به کشور را تایید کرده یا نه البته این زیر سویه در کشورهای دیگر به ویروس غالب تبدیل شده و موارد ابتلا را بالا برده، ولی سبب ایجاد مشکل چندانی نشده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی در رابطه با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در شرایط کنونی توضیح داد: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در شرایط کنونی مشکل چندانی را ایجاد نمی‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha