به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: پیش‌بینی ما ایجاد ۱۰ هزار شغل برای زنان سرپرست خانوار است که منجر به توانمندسازی این زنان خواهد شد.

پیش‌بینی ایجاد ۱۰ هزار شغل برای زنان سرپرست خانوار/ سرانجام پیگیری‌ها برای استخدام نیروهای اورژانس اجتماعی

"محمد نصیری" معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره اعتبارات معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی که از محل تبصره ۱۴ در نظر گرفته شده است، گفت: دو الی سه اتفاق خوب در سال ۱۴۰۱ از محل اعتبارات تبصره ۱۴ در حوزه اجتماعی سازمان بهزیستی افتاد و انشالله با توان مضاعف و براساس شعار امسال بتوانیم برنامه‌هایمان را جامه عمل بپوشانیم.

وی ادامه داد: سال‌ها اعتبارات در حوزه اورژانس اجتماعی محدود بود و صرف پرداخت حقوق پرسنل می‌شد که شامل افراد شرکتی بودند که دو هزار و ۷۰۰ نفر نیز می‌شدند. امسال بحمدالله رقمی نزدیک به ۴۰۰ میلیارد اعتبار در بودجه پیش‌بینی شده است که نگاه ما توسعه شبکه است که شامل توسعه در حوزه‌های ارتباطی و ایجاد EUC یا مرکز مدیریت اورژانس اجتماعی در سطح کشور و مراکز استان‌ها است و همچنین از دیگر اقدامات ما خرید خودروی جدید برای پایگاه‌هایی است که یا با کمبود خودرو مواجه هستند و یا نیاز به نوسازی ناوگان دارند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره مشکلات استخدام نیروهای اورژانس اجتماعی گفت: ما در اورژانس اجتماعی سه دسته نیرو داریم، دسته اول افرادی هستند که رسمی و پیمانی هستند، گروه دوم قرارداد با سازمان دارند و منابع اعتبارات این قراردادی‌ها سال گذشته از سوی ستاد تامین شده است که با تبادل قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی که صورت گرفته است نیروهای قراردادی سازمان همه استانی می‌شوند. حدود دو هزار و ۷۰۰ نفر نیروی شرکتی داریم که این افراد همچنان شرکتی باقی می‌مانند. تغییر و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به سایر، نیازمند مجوزهایی از سوی سازمان امور استخدامی است.

نصیری ادامه داد: البته ما اقداماتی را در این خصوص پیگیری می‌کنیم و دنبال این هستیم که قرارداد نیروهای شرکتی به صورت کشوری باشد که البته این موضوع تاکنون محقق نشده است. اگر قرارداد این نیروها به صورت کشوری انجام شود، در خصوص زمان پرداختی‌ها و پاداش‌ها به صورت یکپارچه عمل می‌شود و نارضایتی‌هایی که در خصوص زمان دیر شدن وعدم پرداخت به موقع وجود داشت از بین می‌رود.

وی همچنین درباره لایحه اورژانس اجتماعی گفت: لایحه اورژانس اجتماعی در آخرین روزهای سال گذشته در کمیسیون زیربنایی دولت مورد بررسی قرار گرفت و اشکالاتی به آن وارد شد ما نیز پیشنهاداتی به آن اضافه کردیم و این لایحه اکنون در حال رسیدگی در دولت است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اعتبارات مراکز شبه خانواده که از محل تبصره ۱۴ درنظر گرفته شده است، گفت: همچنین حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مراکز شبه خانواده علاوه بر اعتبارات جاری و ساری که در سال‌های پیش داشته‌ایم، در نظر گرفته شده است که الحمدالله بتوانیم خدمات ویژه‌ای به خصوص به فرزندان سازمان که در زمان ترخیص ارائه دهیم.

به گفته نصیری در حال حاضر حدود ۹ هزار کودک در مراکز شبه خانواده تحت پوشش سازمان بهزیستی حضور دارند و همچنین قریب به ۱۸ هزار کودک نیز در خانواده‌های جایگزین و امین تحت پوشش سازمان هستند.

وی با اشاره به زنان سرپرست خانواری که در پشت نوبت سازمان بهزیستی هستند، خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات به زنان آسیب دیده و در معرض آسیب که تحت پوشش سازمان بهزیستی نیستند، نیز ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است تا بتوانیم از این خانواده‌ها حمایت کنیم. ممکن است برخی از این افراد با  اشتغال و  تامین مسکن بتوانند زندگی خود را به صورت مستقل اداره کنند و نیازی به این نباشد که این فرد تحت پوشش سازمان قرار بگیرد. در سنوات گذشته ما برای حمایت از این خانواده‌ها محدودیت‌هایی داشتیم که الحمدالله با این اعتباری که در این بخش اختصاص پیدا کرده است، می‌توانیم به این افراد نیز خدمات ارائه دهیم.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: همچنین درباره زنان سرپرست خانواری که دارای همسر یا فرزند معلول هستند، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که انشالله بتوانیم کار ویژه‌ای برای حوزه توانمندسازی این زنان با رویکرد اشتغال خانگی بیش از پیش انجام دهیم.

نصیری تصریح کرد: پیش‌بینی ما در حوزه اشتغال در حوزه اجتماعی ایجاد ۱۰ هزار شغل برای زنان سرپرست خانوار است که منجر به توانمندسازی شود. اگر شغلی ایجاد کنیم که فرد توانمند شده و به یک درآمد پایدار و مطمئن برسد حتما موضوع خروج از حمایت را اجرا خواهیم کرد اما تا زمانی که فرد توانمند نشده و به درآمد پایدار نرسد، همچنان تحت حمایت خواهد بود.

به گفته وی در مجموع هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی مجلس و محل تبصره ۱۴ به اعتبارات ما در حوزه اجتماعی سازمان بهزیستی اضافه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha