به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت چند روز آینده کشور پرداخت.

خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در نقاطی از کشور/ رگبار پراکنده در ۶ استان

امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت چند روز آینده کشور گفت: امروز برای دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های سمنان و شرق تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نقاطی از خراسان رضوی رگبار پراکنده، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در برخی از مناطق شرق و جنوب شرقی کشور نیز شاهد تندباد هستیم که گاهی گرد و خاک را به همراه دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه در جنوب غرب و غرب کشور نیز خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد که سبب کاهش دید و آسمانی غبار آلود در این مناطق می‌شود، ادامه داد: فردا دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام را انتظار داریم و در ارتفاعات غرب و جنوب غرب وزش باد و در نوار جنوبی کشور تندباد رخ می‌دهد و خلیج فارس و دریای عمان نیز مواج و متلاطم هستند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از روز سه‌شنبه در ارتفاعات شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود، افزود: گرم‌باد جنوبی برای استان‌های ساحلی خزر و اردبیل به طور موقت موجب افزایش محسوس دما طی روز سه‌شنبه می‌شود.

نقشینه اظهار کرد: روز سه‌شنبه و چهارشنبه افزایش وزش باد روی کشور عراق، سبب خیزش گرد و خاک و انتقال آن به غرب کشور می‌شود که کاهش کیفیت هوا و دید افقی را برای این مناطق را به همراه دارد.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب و هوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف است و کاهش ابر و گاهی وزش باد شدید را تجربه خواهد کرد و پایتخت در دو روز آینده روند افزایشی دما را دارد و بیشینه دمای آن امروز ۲۲، فردا ۲۷ و روز سه‌شنبه به ۲۹ درجه می‌رسد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha