دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 337989

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،متخصص طب سنتی گفت:داشتن فعالیت بدنی روزانه و پیشگیری از چاقی، داشتن خواب شبانه زودهنگام و با کیفیت، خوردن به موقع وعده‌های غذایی به ویژه صبحانه و شام و خوب جویدن لقمه‌های غذا در داشتن کبد سالم بسیار مؤثر است.

راه های داشتن کبد سالم

علیرضا یارقلی متخصص طب سنتی  درباره «اقدامات جهت حفظ سلامت و پاکسازی کبد»، بیان داشت: داشتن فعالیت بدنی منظم و روزانه و پیشگیری از چاقی، لزوم داشتن خواب شبانه زودهنگام و با کیفیت یعنی پرهیز از خواب روزانه، خوردن به موقع وعده‌های غذایی به ویژه صبحانه و شام و خوب جویدن لقمه‌های غذا بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: کنترل و پرهیز از بروز اعراض نفسانی چون غم و اندوه، استرس، اضطراب و عصبانیت، مصرف متعادل غذاها با طعم گرم یا سرد، درمان یبوست مزاج و مشکلات قاعدگی پرهیز از درهم خوری، برهم خوری و پرخوری، فست‌فود، سرخ‌کردنی، شیرینی و قندهای مصنوعی، غذاهای سوخته و خمیری توصیه می شود.

این متخصص طب سنتی ابراز کرد:‌باید از مصرف مواد غذایی غلیظ و لزج و افراط در مصرف ویتامین A،مکمل‌ها و داروهای گیاهی خودداری کرد.

یارقلی اضافه کرد:‌عدم نوشیدن آب یخ و انواع نوشیدنی همراه یا بلافاصله بعد و قبل از غذا و همچنین نوشیدن آب ناشتا، بلافاصله پس از ورزش، هنگام و پس از حمام و بعد از رابطه جنسی توصیه می‌شود.

وی متذکر شد:‌عدم استفاده از چربی‌های ترانس و جایگزین کردن آنها با روغن‌های سالم نظیر روغن زیتون، کنجد، بادام شیرین و خوردن غذاهای معطر و لذید خانگی و خوراکی‌های دوستدار کبد؛ مانند سبزیجات برگ سبز تیره، تخم کتان، چغندر قرمز، فالوده سیب، هویج، انجیر، توت، عرق کاسنی، هویج، شاهتره و خاکشیر نیز مورد تاکید قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha