چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
کد خبر: 338108

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، روغن ویتامین E، تقویت کننده و محافظت کننده در بسیاری از محصولات حفاظتی ناخن و کرم‌ها است.

 معجزه روغن ویتامین E برای ناخن‌

باید گفت ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و به محافظت در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد به ناخن‌ها کمک می‌کند. در عین حال تاثیر عمیقی بر آبرسانی و التیام روی صفحات و پوست اطراف کوتیکول ناخن دارد.

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که به اشکال مختلف وجود دارد. به این معنی که ممکن است بدون این که متوجه شوید محصول شما ویتامین E دارد، از آن استفاده کنید.

شایع‌ترین شکل این ویتامین به نام آلفا توکوفریل شناخته می‌شود. هشت نوع مختلف ویتامین E وجود دارد که محبوب‌ترین انواع ویتامین E در مراقبت از پوست توکوفرول و توکوفریل استات است. در حالی که انواع مختلفی از توکوفرول وجود دارد، اما گاما و دلتا مؤثرترین آن می‌باشد.

زیرا دو نوعی است که به عنوان آنتی اکسیدان بهترین عملکرد را دارند. ویتامین E علاوه بر آبرسانی و محافظت از ناخن‌ها به مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌های مهاجم می‌پردازد. به گشاد شدن عروق خونی کمک می‌کند.

در مورد ناخن‌های شما، همه این‌ها یعنی ویتامین E ممکن است به قوی و سالم شدن آن‌ها کمک کند. با این ویتامین ناخن‌های خود را از شکستن، خشکی و پوست پوست شدن نجات دهید.


فواید روغن ویتامین E برای ناخن‌ها

-روغن ویتامین E تمام فواید لازم برای رشد ناخن‌های سالم و بلند را تامین می‌کند و می‌توان آن را برای تقویت و آبرسانی بیشتر روی ناخن‌ها و کوتیکول‌ها استفاده کرد. فواید مرطوب کنندگی روغن ویتامین E همچنین از ترک خوردگی کوتیکول‌ها و خشکی پوست اطراف ناخن جلوگیری می‌کند.

-می‌تواند ناخن‌ها را ترمیم کند

بر کسی پوشیده نیست که برخی از لاک ناخن و پاک کننده‌های ناخن می‌توانند به ناخن‌ها آسیب بزنند. خوشبختانه، روغن ویتامین E ممکن است برای ترمیم و محافظت در برابر آسیب‌ها موثر باشد. استفاده از روغن ویتامین E اطراف ناخن و کوتیکول ناخن می‌تواند آسیب‌های ناشی از پاک‌کننده ناخن و لاک ناخن را از بین ببرد.

-می‌تواند زردی ناخن‌ها را از بین ببرد

اگر دائماً از لاک ناخن استفاده می‌کنید، ممکن است متوجه تغییر رنگ ناخن‌هایتان به رنگ زرد شوید. استفاده از روغن ویتامین E نیز می‌تواند به محو شدن این سایه زرد رنگ کمک کند. با این حال، ناخن‌های بیش از حد زرد ممکن است نشانه عفونت قارچی باشد که ویتامین E نمی‌تواند آن را از بین نمی‌برد. اگر شما نیز ناخن‌های زرد دارید، قبل از تصمیم گیری در مورد نحوه درمان آن‌ها ابتدا به پزشک مراجعه کنید.

-ویتامین E ناخن‌های شما را آبرسانی می‌کند

قبلاً گفته‌ایم و باز هم خواهیم گفت که روغن ویتامین E فوق‌العاده آبرسان است. درست مانند پوست شما، ناخن‌های شما هم برای ظاهری زیبا و قوی نیاز به رطوبت دارد. ویتامین E یک ماده مغذی محلولی است که رطوبت سطح ناخن و پوست اطراف آن را برای جوانسازی و بازسازی کوتیکول‌های خشک افزایش می‌دهد.

-مواد مغذی را برای ناخن‌ها تقویت می‌کند

از آن جایی که روغن ویتامین E نوعی ویتامین است، به طور طبیعی ناخن‌ها را تغذیه می‌کند. اما چگونه؟ ناخن‌ها توسط سلول‌های مرده کراتین ایجاد می‌شوند، که این سلول‌ها با تجمع جریان خون پر از ویتامین‌ها پشتیبانی می‌شوند.

-برای ناخن‌های قوی و سالم

سلول‌های مرده کراتین شما نیاز به دریافت مقدار منظم خون حاوی مواد مغذی حیاتی دارند. ویتامین E کمک می‌کند تا خون شما را با مقدار مناسبی از مواد مغذی تامین کند، که قادر به رشد ثابت تمام اجزای ناخن است.

-ویتامین E از ناخن‌های شما محافظت می‌کند

به یاد داشته باشید از آن جایی که ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند، از آسیب رادیکال‌های آزاد بر روی ناخن‌های شما محافظت می‌کند. استفاده از روغن ویتامین E روی ناخن‌ها می‌تواند به ایجاد یک سد محافظ برای ناخن‌ها کمک کند.


عوارض جانبی بالقوه روغن ویتامین E برای ناخن‌ها

همانطور که قبلا ذکر شد، روغن ویتامین E به شدت مرطوب کننده است. به همین دلیل ضرر آن بسیار کمرنگ است. نگرانی اصلی پیرامون ویتامین E تداخل آن با رقیق‌کننده‌های خون، استاتین‌ها و داروهای شیمی‌درمانی خاص است.

زیرا مصرف خوراکی آن می‌تواند منجر به افزایش خطر خونریزی شود. اگر تحت هر یک از این درمان‌ها هستید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. قبل از افزودن روغن ویتامین E به روتین ناخن خود، حتما از پزشک خودت مشاوره بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha