یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش پراکنده در ۸ استان کشور/ افزایش ارتفاع موج در بوشهر و شرق خلیج فارس

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال و ارتفاعات کرمان، مناطقی از سیستان‌وبلوچستان، خراسان شمالی و شرق استان‌های سمنان و یزد رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در برخی نقاط انتظار تگرگ را داریم و در مناطقی هم شاهد خیرش گرد و خاک هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا سه‌سنبه در خراسان رضوی، مناطقی از خراسان شمالی و خراسان جنوبی بارش‌ها به همین شکل تداوم دارد و این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود، افزود: روز چهارشنبه در مناطقی از غرب و شمال غرب و طی روز پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، بخش‌هایی از جنوب غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز چهارشنبه در شمال غرب و روز پنجشنبه در شرق سواحل دریای خزر پدیده غالب وزش باد شدید است، ادامه داد: از امروز تا چهارشنبه در مناطق غرب و شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های ساحلی دریای خزر با افزایش تدریجی دما مواجه هستیم و از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه هم برای مناطق شرق و شمال شرق کشور همین شرایط دمایی پیش‌بینی می‌شود.

 رفیعی با بیان اینکه از امروز تا روز سه‌شنبه آب‌های جنوبی کشور خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم هستند، اظهار کرد: امروز برای مناطق ساحلی و دور از ساحل بوشهر و شرق خلیج فارس افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی ۲ متر و در مناطق فرا ساحلی تا ۳ متر پیش‌بینی می‌شود و فعالان دریایی باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشند چرا که این امر احتمال آسیب به قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، غرق شدن شناگران، اختلال در تردد با شناورهای نیمه سنگین و پاره شدن تورهای صیادی را به همراه دارد.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری است و اواسط روز وزش باد را دارد. حداکثر دمای پایتخت امروز ۲۲ درجه و حداقل دمای آن به ۹ درجه می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha