یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت چند روز آینده کشور پرداخت.

خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا از امشب در مناطق غربی/ آغاز بارش‌ها از فردا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای در نیمه شرقی کشور در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و جنوب سیستان‌وبلوچستان بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در نیمه غربی کشور انتظار جوی آرام و افزایش نسبی دما را داریم و فردا هم در نیمه شرقی شاهد جوی آرام و افزایش نسبی دما هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه از فردا بعد از ظهر و اوایل شب به تدریج بارش‌ها در شمال غرب و غرب کشور آغاز می‌شود، افزود: بارش‌ها تا اواسط هفته آینده ادامه دارد. از اواخر وقت امشب و طی روز چهارشنبه با خیزش گردوخاک از کشورهای همسایه به مناطقی از شمال غرب و غرب کشور مواجه هستیم و امشب در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان پدیده غبار، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید و اختلال در تردد و پروازها رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا این شرایط در آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، زنجان، البرز، مرکزی، قم و خوزستان پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: توصیه ما به افراد ساکن در این مناطق این است که همه افراد به ویژه اشخاص آسیب پذیر از قرار گرفتن و فعالیت فیزیکی در فضای باز خودداری کنند.

گودرزی در رابطه با آخرین وضعیت جوی تهران اظهار کرد: تهران امروز در طول روز وزش ملایم را باد را دارد و بیشینه دمای آن به ۲۴ درجه بالای صفر می‌رسد و با روند افزایشی دما همراه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha