سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 338494

خبر خوب از ساخت یک دستگاه جدید که می تواند علایم ناتوان کننده پارکینسون را کاهش دهدمیلیون‌ها نفر در سراسر جهان دچار پارکینسون هستند. این بیماری عملکردهای حرکتی را دچار مشکل و در حالت پیشرفته‌اش، اغلب بیماران را روی تخت یا ویلچر محدود می‌کند.

معجزه ای برای بهبود پارکینسون

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،افراد مبتلا به بیماری پارکینسون پیشرفته، اغلب برای راه رفتن بیش از چند قدم یا خوابیدن در طول شب دچار مشکل هستند زیرا یک تنظیم‌کننده در مغز که به طور معمول جریان خون کافی به مغز را هنگام ایستادن تضمین می‌کند، مختل شده است.تحقیقات جدید اما باعث ایجاد امیدواری برای رهایی از این دو علامت ناتوان کننده ‌است. مطالعات جدید فرانسوی‌ها که هفته گذشته در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد نشان داد که ایمپلنت نخاع می‌تواند به بیماران پارکینسون پیشرفته  کمک کند تا دوباره روی پاهای خود بایستند.


  بهبود کیفیت زندگی
اوایل سال 2022، محققان فرانسوی اعلام کردند که یک ایمپلنت مغزی، سه فرد فلج را قادر به راه رفتن دوباره کرده است. این ایمپلنت از مغز پالس های الکتریکی را به عضلات می فرستد و یک پیوند قطع شده را دوباره به هم متصل می‌کند.بر اساس این مطالعه، سه ماه پس از عمل جراحی، فردی که ایمپلنت گذاشته بود،توانست بیش از 250 متر را با کمک  واکر راه برود. دانشمند ارشد این تحقیق به خبرگزاری فرانسه گفت: «او به طور کامل درمان نشده است و نمی‌تواند در ماراتن شرکت  کند، اما این عمل جراحی به وضوح کیفیت زندگی او را بهبود بخشیده است.»با این حال، دانشمندان معتقدند که برای تجاری شدن این محصول هنوز تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.


  پمپ ضد بی خوابی
به گفته بنیاد پارکینسون، بی خوابی یکی دیگر از مشکلات رایج 10 میلیون مبتلا به پارکینسون، در سراسر جهان است و  بیش از سه چهارم آن‌ها علایم مربوط به بی‌خوابی را دارند.عامل اصلی بی‌خوابی، کمبود دوپامین است که در افراد مبتلا به پارکینسون رایج است. داروی آپومورفین معمولاً  به عنوان راه درمان استفاده می‌شود و علایمی مانند لرزش و سفتی را کاهش می‌دهد.

بر اساس مطالعه ای که روز پنج شنبه در مجله Lancet Neurology منتشر شد، دستگاهی شبیه به پمپ انسولین که آپومورفین مداوم را در طول شب تزریق می‌کند،می‌تواند مشکل را حل کند. طبق بررسی‌های صورت گرفته، افرادی که از پمپ استفاده کردند، در مقایسه با افرادی که دارو مصرف کردند،به‌طورقابل‌توجهی خوابشان بهبود یافت.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha