یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش باران و وقوع رعد و برق در مناطقی از کشور/ افزایش ارتفاع طول موج در مناطق ساحلی خزر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای مناطقی از شمال غرب، غرب، استان‌های قزوین و البرز بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بعد از ظهر امروز در گیلان و غرب مازندران همین شرایط جوی را شاهد هستیم، اما در سایر مناطق کشور جو آرام و افزایش نسبی دما را داریم.

وی ضمن اشاره به اینکه روز پنجشنبه در آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز و تهران و همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، قم، ایلام، اصفهان و شمال استان فارس و همچنین جنوب غرب کشور نیز گاهی بارش باران و رعد و برق رخ می‌دهد، ادامه داد: روز پنجشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر علاوه بر بارش انتظار کاهش نسبی دما را در گیلان، مازندران و گلستان داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه ادامه بارش‌ها برای شرق سواحل خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، شمال اصفهان و ارتفاعات استان‌های یزد و کرمان پیش‌بینی می‌شود، افزود: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آسمان استان‌هایی که در نوار غربی کشور واقع شده‌اند، غبار آلود می‌شود.

رفیعی اظهار کرد: آب‌های دریای خزر از روز پنجشنبه مواج و متلاطم می‌شود و با افزایش ارتفاع یک و نیم متری طول موج در مناطق ساحلی مواجه هستیم و از این رو فعالان دریایی باید در این خصوص توجه لازم را داشته باشند، چرا که احتمال آسیب به قایق‌های تفریحی، شناورهای سبک، خسارت به تورهای صیادی و تاسیسات دریایی وجود دارد.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری است و حداکثر دما در پایتخت امروز به ۲۸ درجه بالای صفر می‌رسد که نسبت به روز گذشته افزایش ۵ درجه‌ای دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha