محققان می گویند یک پنجم (۲۲.۵ درصد) بزرگسالانی که در دوران کودکی در معرض خشونت خانگی مزمن والدین قرار داشتند، در مقطعی از زندگی خود دچار یک اختلال افسردگی حاد شدند.

ارتباط خشونت خانگی والدین با بروز بیماری روانی کودکان در بزرگسالی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، طبق نتایج مطالعه جدید محققان دانشگاه تورنتو کانادا، بزرگسالانی که در معرض خشونت خانگی مزمن والدین قرار می‌گیرند، نسبت به همسالان خود که مشکلات دوران کودکی را تجربه نکرده‌اند، با شیوع افسردگی، اضطراب و اختلالات سوءمصرف مواد و سطوح پایین‌تری از حمایت اجتماعی روبرو هستند.

به گزارش زی نیوز،«اسمه فولر تامسون»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «یافته های ما بر خطر پیامدهای منفی طولانی مدت خشونت خانگی مزمن برای کودکان، حتی زمانی که خود کودکان مورد آزار قرار نمی‌گیرند، تأکید می‌کند.»

فولر تامسون اضافه کرد: «مددکاران اجتماعی و متخصصان بهداشت باید با هوشیاری، برای جلوگیری از خشونت خانگی و حمایت از بازماندگان این آزار و فرزندانشان تلاش کنند.»

بررسی پاسخ ۱۷,۷۳۹ پاسخ‌دهنده از نظرسنجی سلامت جامعه کانادایی-سلامت روانی نشان داد از هر شش بزرگسال، یک نفر (۱۵.۲ درصد) که خشونت خانگی والدین را تجربه کرده بودند، گزارش کردند که بعداً دچار اختلال اضطراب شدند. تنها ۷.۱ درصد از کسانی که در معرض خشونت والدین قرار نگرفته بودند نیز گزارش دادند که در مقطعی از زندگی خود دچار اختلال اضطراب شده اند.

همچنین مشاهده شد بیش از یک چهارم بزرگسالان (۲۶.۸ درصد) که در دوران کودکی در معرض خشونت خانگی مزمن قرار داشتند، دچار اختلالات سوءمصرف مواد شدند، در حالیکه این رقم در افراد بدون مواجهه با این ناملایمات اولیه ۹.۲ درصد بود.

تامسون می‌گوید: «تحلیل ما نشان داد که حمایت اجتماعی یک عامل مهم است. در میان کسانی که خشونت خانگی والدین را تجربه کرده بودند، کسانی که حمایت اجتماعی بیشتری داشتند، از شانس بسیار بالاتری برای داشتن سلامت روانی عالی برخوردار بودند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha