دانشجویان شورای مرکزی علوم پزشکی طی نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار لغو مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری در دانشگاه آزاد شدند.

لغو مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری در دانشگاه آزاد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، در نامه دانشجویان شورای صنفی مرکزی وزارت کشور خطاب به وزیر بهداشت، معاون آموزشی و پرستاری این وزارتخانه آمده است:

"رئیس دانشگاه آزاد اخیرا خبری در خصوص توافق با وزارت بهداشت مبنی بر افزایش دو برابری ظرفیت رشته پرستاری داده است. این خبر نظر به سابقه طولانی این دانشگاه در نابودی رشته‌های مهندسی و علوم انسانی با رشد قارچ‌گونه شعب در سراسر کشور و مدرک‌پاشی در ازای دریافت شهریه موجی از یأس و ناامیدی در میان دانشجویان علوم پزشکی کشور و فارغ‌التحصیلان این رشته ایجاد کرده است.

در واقع با بررسی‌های صورت گرفته در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۴ استان کشور فاقد حتی یک تخت بیمارستانی بوده و مشکلات گسترده اجتماعی و فرهنگی خوابگاه‌های خودگردان متعلق به این دانشگاه و نبود هیچ‌گونه خوابگاهی حتی برای دانشجویان دختر در برخی واحدهای آن از جمله مشکلات کاملا واضح این دانشگاه با ظرفیت پذیرش فعلی است.

با این حساب این دانشگاه چگونه مدعی است که آماده پذیرش سالانه ۸۰۰۰ دانشجوی پرستاری شده و وزارت بهداشت با کدام اعتباربخشی امکانات آزمایشگاهی، اتاق‌های پراتیک، هیات علمی، زیرساخت، خوابگاهی و افزایش ظرفیت در این دانشگاه را تایید کرده است.

از سوی دیگر آیا تضمین شغلی و استخدامی برای ظرفیت فعلی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این رشته که نیروهای آماده‌ به کار هستند، فراهم است که این وزارت پیرو آن با افزایش مجدد ظرفیت‌ها در این دانشگاه آن هم با زیرساخت‌های ضعیف موافقت کرده است.

این موضوع این مساله را در ذهن تقویت می‌کند که وزارت بهداشت همراه با دانشگاه آزاد با نگاهی ویژه به جیب داوطلبان کنکور صرف درآمدزایی از تربیت دانشجو را بر عواقب فاجعه‌بار این تصمیم برتری دانسته است. افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت رشته پرستاری گام اول از روندهایی است که در سال‌های آینده با افزایش مشکلات مالی دانشگاه آزاد، این دانشگاه سهم بیشتری از داوطلبان کنکور تجربی را تلقی کند.

بنابراین باید دانست زمینه‌سازی یأس و ناامیدی در جوانان و نخبگان این سرزمین نه در اقدامات دشمنان و استکبار جهانی است، بلکه ریشه در این‌گونه تصمیمات نسنجیده دارد. چگونه وزارت بهداشت قرارگاه جوانی جمعیت‌ تشکیل می‌دهد، در صورتی که با این تصمیم بازار کار و آینده شغلی جوانان را نابود می‌کند.

بر این اساس، دانشجویان علوم پزشکی کشور به‌ویژه در رشته پرستاری دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها در همراهی با دانشجویان دانشگاه آزاد برخورد قاطع سریع و قوی وزیر بهداشت در لغو مصوبه ننگین افزایش وضعیت پذیرش دانشجوی پرستاری در رشته آزاد و دفاع از حقوق دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این رشته را خواهان هستند".

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha