رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه ها به هیات دولت خبر داد و گفت: تا زمان تصویب، تعرفه های روانشناسی بر اساس سال ۱۴۰۰ محاسبه می‌شود.

 پیشنهاد روانشناسان برای افزایش ۴۰ درصدی تعرفه‌ها/ اسامی روانشناس نماها اعلام می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران، ضمن تبریک فرارسیدن عید فطر و روز روانشناس و مشاوره با اشاره به اینکه سلامت روان یکی از مسائل مهم حوزه سلامت است گفت: در دوره کرونا با بحران‌های دیگری هم مواجه بودیم . در حال حاضر که این بیماری فروکش کرده بر اساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی اختلالات روانی ۱۰ درصد افزایش یافته و بر اساس تحقیقات اختلالات روانی مثل اضطراب و افسردگی و برخی آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد رشدی چشمگیر داشته است. به طور کلی در دوران پسا کرونا ، سلامت روان یکی از مسائل اساسی در کشور است.

رئیس جمهور بر اجرایی شدن بیمه‌های پایه روانشناسی و تکمیلی تاکید کرد

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در پاسخ به اینکه بیمه روانشناسی در چه وضعیتی قرار دارد گفت: بر اساس بند ج ماده ۱۰۲ قانون ششم توسعه، بیمه روانشناسی و تکمیلی را در دولت دوازدهم پیگیری کردیم اما به دلیل مشکلات اقتصادی این امر محقق نشد. در دولت سیزدهم نامه‌هایی به آقای رئیسی رئیس جمهور نوشته‌ایم و از مبادی دیگر مثل شورای عالی سلامت هم پیگیری کرده‌ایم. در هفته گذشته، دفتر رئیس جمهور نامه ای به وزیران اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه نوشتند و بر اجرایی شدن بیمه‌های پایه روانشناسی و تکمیلی تاکید کردند. باید ببنیم نامه هایی که وزیر بهداشت به دفتر رئیس جمهور نوشته اند چه تصمیمی گرفته خواهد شد. همه به این مسئله واقف هستند که در دوره پسا کرونا همه مردم به خدمات مشاوره و روانشناسی نیاز دارند. به ویژه افرادی که تمکن مالی ندارند نمی توانند از این خدمات استفاده کنند به همین دلیل بیمه های پایه و تکمیلی باید وضع شود.

۱۰ خردادماه؛ سند خدمات روانشناسی و مشاوره رونمایی می‌شود

حاتمی با اشاره به تشکیل کمیته امنیت روان و آرام‌بخشی در قرارگاه ملی کرونا گفت: برنامه هایی در دست تدوین است. کنگره ای ۱۰ خردادماه در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود. با توجه به حضور وزرا در این کنگره از سند خدمات روانشناسی و مشاوره رونمایی می‌شود که یکی از بخش های آن بیمه‌های پایه و تکمیلی روانشناسی پساکرونا است. امیدواریم در خردادماه خبرهای خوبی داشته باشیم.

پیشنهاد سازمان روانشناسی به هیات دولت؛ افزایش ۴۰ درصدی تعرفه‌ها

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اشاره به لزوم افزایش تعرفه های مشاوره و روانشناسی به دلایل مختلف گفت: درآمد همکاران ما کفاف هزینه ها را نمی دهد. شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره افزایش ۴۰ درصدی را به هیات دولت پیشنهاد داده و هیات دولت هم جزئیات آن را درخواست کرده است. ما منتظر پاسخ هیات دولت برای افزایش تعرفه ها هستیم . تا زمانیکه تصویب نشود همچنان خدمات با تعرفه سال گذشته انجام می شود.

اسامی تعدادی از روانشناس نماها هفته آینده اعلام می‌شود

وی اقدامات سازمان روانشناسی در مواجهه با روانشناس نماها را اینگونه توضیح داد: این مساله دغدغه اصلی ما بوده است. در دوره کرونا این مساله تشدید پیدا کرد. چون مردم در خانه قرنطینه بودند به فضای مجازی بیشتر مراجعه می‌کردند و به راهکارهای روانشناختی بیشتری نیاز داشتند. برخی سودجویان هم با عناوین جعلی خود را به عنوان مشاور و روانشناس در فضای مجازی معرفی کردند. حدود ۴۵۰۰ صفحه در فضای مجازی شناسایی شده که با هماهنگی نهادهای نظارتی اسامی حدود ۲۰۰ نفر آنها در هفته آینده؛ پس از عید فطر در پایگاه اطلاع رسانی سازمان روانشناسی منتشر می‌شود. این افراد تحصیلات روانشناسی ندارند و روانشناس‌نما هستند.

متخلفان و روانشناسانی که تعرفه زیاد دریافت می‌کنند به دادگاه معرفی می‌شوند

حاتمی تاکید کرد: در حال تعیین هویت تمامی روانشناس‌نماهایی هستیم که به صورت جعلی در فضای مجازی فعالیت دارند. ضمن اینکه با متخلفان و کسانیکه تعرفه‌های زیاد می‌گیرند و موجب آسیب به مردم می‌شوند را به دادگاه معرفی خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha