یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

رگبار پراکنده و وزش باد شدید در برخی استان‌ها/ آب‌های شمال و جنوب کشور مواج است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای  نیمه شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، شمال زنجان، قزوین، سواحل دریای‌خزر و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه از فردا تا جمعه در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، بخش‌هایی از سواحل دریای‌خزر، خراسان‌شمالی، شمال خراسان‌رضوی، رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید تداوم دارد، افزود: امروز در جنوب‌شرق وزش باد شدید و خیزش گردوخاک مورد انتظار است و با توجه به اینکه توده گردوخاک از کشور عراق و سوریه به کشور منتقل شده است طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در مناطقی از نیمه‌غربی و مرکز کشور شاهد آسمانی غبارآلود هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه همچنین طی این مدت در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، زنجان، همدان، مرکزی، تهران، قزوین، البرز، اصفهان، اردبیل و قم، وزش بادهای شدید تا بسیار شدید رخ می‌دهد که خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این مناطق را به همراه دارد، ادامه داد: برای نیمه شرقی کشور به ویژه منطقه زابل از اواخر وقت سه‌شنبه تا پنجشنبه وزش باد و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی با اشاره به اینکه خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز از سه‌شنبه تا پنجشنبه مواج و متلاطم است که با توجه به افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی تا ۲.۵ متر و در مناطق فراساحل تا ۳ متر فعالان دریایی باید نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند، اظهار کرد: آب‌های دریای خزر نیز طی امروز و فردا مواج و متلاطم هستند.

وی در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز در برخی از زمان‌ها غبارآلود و در ساعات بعدازظهر نیمه ابری است و وزش باد پایتخت گاهی مواقع شدید است. حداکثر دمای پایتخت امروز به ۳۲ درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما نیز ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha