به جرئت می توان گفت یکی از درمانهای زیبایی که در حال حاضر در ایران بسیار پرطرفدار است و تقاضای زیادی برای آن وجود دارد استفاده از خدمات تخصصی اصلاح طرح لبخند و یا همان انجام ونیرهای کامپوزیتی و یا انجام لمینت سرامیکی می باشد.

قبل از کامپوزیت یا لمینت سرامیکی دندان حتما به این 6 نکته دقت کنید

کامپوزیت یا لمینت؟! مسئله اصلی این است

لمینت سرامیکی دندان و کامپوزیت دارای تفاوت های کلی و اساسی با یکدیگر هستند که در ادامه این مقاله این موارد برای شما شرح داده میشود تا بتوانید نسبت به شرایط خود بهترین انتخاب را انجام دهید.

یـــک بــاور غلط  "کامپوزیت و لمینت دندان چند ماه طول میکشه تا انجام بشه"

اولین موردی که در خدمات تخصصی زیبایی باید به آن توجه کنید طول مدت درمان می باشد و یکی از تفاوت های کامپوزیت و لمینت سرامیکی دندان می باشد. طول درمان در کامپوزیت دندان در حدود 1 جلسه چند ساعته است اما در لمینت دو جلسه نیاز است و حدود یک تا چند هفته به طول می انجامد تا دندان سفارشی شما توسط لابراتور ساخته شود.

مراحل درمان کامپوزیت و لمینت سرامیکی

در روش کامپوزیت برای قراردادن لایه کامپوزیت روی دندان نیاز به تراش یک لایه حداقل 1 میلیمتری دندان می باشد تا مواد کامپوزیت روی آن قرارگیرد در صورتی که تراشی انجام نشود و لایه کامپوزیت به صورت مستقیم روی دندان قرار بگیرد موجب ایجاد یک پله روی دندان میشود که موجب بیماری های لثه و گیرکردن مواد غذایی روی دندان می شود ولی در لمینت های سرامیکی تقریبا یا تراشی روی سطح بیرونی دندان انجام نمی شود و یا ماکزیمم 0.3 لایه بیرونی دندان تراش می خورد که بسیار کمتر از حالت کامپوزیت می باشد

طول عمر لمینت سرامیکی بیشتر است یا کامپوزیت؟!

به دلیل مورد بالا که گفته شد اگر از لمینت های خود به خوبی مراقبت و نگهداری کنید بیش از 15 سال می توانید از زیبایی آن استفاده کرده و لذت ببرید. اما این طول عمر مفید در بخش کامپوزیت حدود 3 تا 5 سال است. در بهترین شرایط در صورتی که مراقبت های کافی و لازم را داشته باشید می توانید 7 سال از کامپوزیت خود استفاده مفید داشته باشید.

یک تـــرس غلط "میترسم بعد از لمینت یا کامپوزیت روکش دندانم بشکنه"

جالب است بدانید میزان استحکام لمینت سرامیکی بالاتر از کامپوزیت دندان است. زیرا لمینت طی فرآیندهای بسیار پیچیده و پیشرفته در لابراتوارها ساخته می شود به همین علت در برابر هرگونه ضربه، زرد شدن و شکستگی نسبت به کامپوزیت مقاوم تر هستند. کامپوزیت های دندان در صورتی که در معرض فشار شدیدی قرار بگیرند یا مواد غذایی رنگدانه دار استفاده کنید ممکن است آسیب دیده و احتمال ساییده شدن یا شکستگی بیشتری در آن ها وجود دارد. بهترین نوع کامپوزیت که با تکنولوژی نانو هیبرید یا میکروفیل ساخته می شود دارای استحکام و مقاومت کمتری نسبت به لمینت سرامیکی است. و نکته منفی دیگر در خصوص نگهداری کامپوزیت این است که کامپوزیت به دلیل نداشتن لعاب سرامیکی بعد از مدتی دچار تغییر رنگ می شود که باید به صورت دوره ای پالیش شود تا به رنگ طبیعی خود بازگردد و همین امر به مرور زمان باعث نازک شدن و شکنندگی کامپوزیت می شود ولی نگهداری از لمینت سرامیکی مانند دندان طبیعی می باشد و رنگ آن تغییر نمی کند

تفاوت در کاربردهای لمینت سرامیکی و کامپوزیت

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که این دو روش برای بیمار فراهم می کنند رفع نواقص ظاهری دندان ها است ، ولی هرکدام از این دو روش با توجه به شرایط فعلی دندان و لثه های شما می تواند انتخاب بهتری باشد. کاربرد لمینت علاوه بر زیبایی طبیعی دندان در درمان مواردی همچون کج بودن ، بد شکل بودن دندان یا شکستگی و ترک خوردگی کاربرد مناسبی دارد و در مقابل آن کامپوزیت در درمان های جزئی تر مثل لب پریدگی یا شکستگی بسیار جزئی یا پر کردن فاصله جزئی بین دندان ها کاربرد دارد

قیـــمــــت یک اصــــــل مهم در انتخاب

یکی از مهم ترین تفاوت هایی که این دو روش با یک دیگر دارند میزان هزینه است که برای اجرای آن ها مورد نیاز است. قیمت کامپوزیت دندان تقریبا 1 چهارم یا 1 سوم قیمت لمینت دندان است. مواد و متریالی که برای انجام کامپوزیت دندان وجود دارد با قیمت و هزینه کمتری در کمپانی ها ساخته می شود و در بازار عرضه می شود. و البته مدت زمان نصب و مراجعه به مطب پزشک در روش کامپوزیت بسیار کمتر از لمینت دندان است. به همین علت در نهایت میزان هزینه ای که برای کامپوزیت دندان نیاز است بسیار کمتر از میزان هزینه ای است که برای یک واحد لمینت دندان مورد نیاز است.

لمینت سرامیکی بدون تراش دادن مینای دندان در کلینک نهال دنتال کرج

مسلما با توجه به تفاوت های مطرح شده در بالا انتخاب لمینت سرامیکی برای داشتن یک لبخند زیبا و طبیعی انتخاب منطقی تری می باشد ولی یکی از دغدغه های اصلی مراجعه کنندگان که به اشتباه در بین مردم باب شده است این موضوع می باشد که برای لمینت سرامیکی حتما باید لایه بیرونی دندان تراش بخورد و دیگر نمی توان از دندان طبیعی استفاده کرد که این موضوع کاملا غلط و اشتباه می باشد. در کلینیک تخصصی دندانپزشکی نهال دنتال کرج به این دغدغه توجه شده است و با مهارت بالا و استفاده از آخرین تکنولوژی درمان تخصصی زیبایی دندان که توسط خانم دکتر شبنم قاسمی انجام می گیرد لمینت سرامیکی بدون تراش مینای دندان انجام میگیرد و اگر هم نیاز به تراش بیرونی دندان باشد کمترین میزان خواهد بود که مراجعه کننده نگرانی از بابت آسیب رسیدن به دندان های طبیعی خودش نداشته باشد. کلینیک تخصصی نهال دنتال به عنوان یکی از مجهزترین دندانپزشکی کرج شناخته می شود که تمامی خدمات درمان و ترمیم دندان و همچنین خدمات تخصصی زیبایی دندان را برای مراجعه کنندگان خودش فراهم کرده است. شما می توانید از طریق این لینک به طور مستقیم با خانم دکتر شبنم قاسمی مشاوره رایگان در خصوص اطلاعات بیشتر لمینت و کامپوزیت داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha