سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 339528

به گفته رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت افراد بالای ۷٠ سال و بیماران دچار نقص سیستم ایمنی باید دز چهارم واکسن را تزریق کنند.

واکسن کرونا سبب کاهش مرگ و میر شده است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،ابراهیم قادری گفت: در حال حاضر پیش بینی آینده سخت است و این موضوع بستگی به سطح ایمنی مردم و وقوع واریانت های جدید دارد،  همیشه مقداری واکسن برای شرایط استراتژی نگهداری می شود و به دلیل اینکه بیماری کرونا چند پیک داشته و چند دز واکسن تزریق شده،  واکسن های وارداتی و حتی داخلی دپو شده است.

او اعلام کرد: متاسفانه استقبال از واکسن به ویژه نوبت سوم در بین مردم به دلیل بهبود شرایط کاهش پیدا کرده است. مردم باید توجه داشته باشند که همین تلقیح واکسن باعث ایجاد ایمنی و کاهش مرگ و میر و شدت بیماری شده است.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر وضعیت بیماری کرونا در شرایط با ثباتی است و خوشه های کوچک از بیماری تنها در جاهای مختلف مشاهده شده که این نشانه خوبی است.

قادری می گوید: در حال حاضر پرسنل درگیر بهداشت و درمان، افراد بالای ۷٠ سال و بیماران دچار نقص سیستم ایمنی باید دز چهارم واکسن را تزریق کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha