تحقیقات جدید نشان می دهد که هورمون درمانی ممکن است از زنان در برابر مرگ ناشی از کووید۱۹ محافظت کند.

استروژن به مقابله با کووید ۱۹ شدید کمک می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر ، محققان بریتانیایی که بیش از ۵۴۰۰ زن مبتلا به کووید را در نیمه اول سال ۲۰۲۰ ردیابی کردند، گزارش دادند کسانی که استروژن مکمل دریافت کرده بودند، ۷۸ درصد کمتر در معرض خطر مرگ در طی شش ماه پس از تشخیص کووید قرار داشتند.

به گزارش مدیسن نت،تقریباً ۵ درصد از زنان در این مطالعه قبل از تشخیص کووید، تحت هورمون درمانی (HRT) بودند. HRT برای تسکین علائمی مانند گرگرفتگی و بی خوابی ناشی از سطوح پایین استروژن و پروژسترون در دوران یائسگی استفاده می‌شود.

«کریستوفر ویلکاکس»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه ساوتهمپتون، گفت: «قبل از اینکه بتوانیم داروهای حاوی استروژن را به عنوان درمان کووید توصیه کنیم، تحقیقات بیشتری لازم است.»

با این حال، وی اشاره کرد که احتمال بستری شدن در بیمارستان و بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه، در مردان مبتلا به کووید بیشتر از زنان است. داده‌های اخیر از ۳۸ کشور همچنین نشان می‌دهد که مردان ۱.۷ برابر بیشتر از زنان در معرض خطر مرگ ناشی از کووید هستند.

ویلکاکس گفت: «تعداد زیادی از مطالعات نشان داده اند که به نظر می‌رسد میزان بالاتر استروژن با شدت کمتر بیماری‌های عفونی از جمله کووید ۱۹ مرتبط هستند.»

وی افزود: «اخیراً مطالعاتی انجام شده است که نشان می‌دهد ممکن است داروهای حاوی استروژن، از جمله HRT و قرص‌های ضد بارداری خوراکی ترکیبی، دارای اثر محافظتی باشند.»

محققان مشاهده کردند برای همه زنان، خطر مرگ در مدت شش ماه پس از تشخیص کووید در میان آنهایی که مسن‌تر، چاق یا مبتلا به بیماری‌های دیگر بودند، بیشتر بود. زنانی که از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کردند نیز با خطر بیشتر مرگ مواجه بودند.

اما تیم تشخیص داد کسانی که HRT دریافت می‌کنند با خطر بسیار کمتری مواجه هستند.

ویلکاکس توضیحات احتمالی را ارائه کرد: «تصور می‌شود که میزان بالاتر استروژن ممکن است با افزایش پاسخ‌های ایمنی مرتبط باشد. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که این مسئله می‌تواند تا حدی توضیح دهد که چرا زنان در مقایسه با مردان پاسخ آنتی بادی کووید بالاتر و سریع‌تری دارند.»

وی توصیه نمی‌کند که زنان پس از تشخیص کووید، HRT را شروع کنند تا محافظت بیشتری دریافت نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha