به نظر می رسد تزریق درون وریدی چند روزه لیدوکائین بی حس کننده موضعی برای بیمارانی که با میگرن های غیر قابل درمان روزانه دست و پنجه نرم می کنند، موجب کاهش درد می شود.

تزریق لیدوکائین ممکن است میگرن های سخت را کاهش دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، این نتیجه مطالعه جدیدی است که اثربخشی درمان تزریق لیدوکائین را مورد بررسی قرار داد؛ درمانی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان به عنوان ابزاری برای رسیدگی به "میگرن مزمن مقاوم" (rCM) دارد.

به گزارش مدیسن نت،تشخیص rCM به این معنی است که بیماران حداقل به مدت شش ماه حداقل ۸ بار در ماه دچار میگرن شده‌اند بدون اینکه به درمان‌های استاندارد و استراتژی‌های پیشگیری پاسخ دهند.

درمان‌های خط اول شامل مُسکن های استاندارد درد و مسدود کننده‌های بتا؛ کورتیکواستروئیدها؛ داروهای ضد افسردگی؛ ضد تشنج؛ مسدود کننده‌های کلسیم؛ تزریق بوتاکس و / یا تحریک الکتریکی غیر تهاجمی هستند.

دکتر «اریک شونک»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه توماس جفرسون در فیلادلفیا، گفت: «لیدوکائین یک بی حس کننده موضعی است اما التهاب را هم کاهش می‌دهد.»

او گفت: «یافته ها نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به میگرن مزمن حدود یک ماه پس از درمان بیمارستانی با داروهای IV از جمله لیدوکائین، تسکین درد را تجربه کردند.»

بالغ بر ۶۰۰ بیمار بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ برای درمان تزریق لیدوکائین، معمولاً برای پنج تا هفت روز، در بیمارستان فیلادلفیا بستری شده بودند.

قبل از درمان، بیماران حدود ۲۷ روز از هر ۳۰ روز سردردهای متوسط تا شدید را تجربه می‌کردند. هر حمله میگرن حداقل چهار ساعت طول می‌کشید.

بعد از ۲۵ تا ۶۵ روز بعد، بیماران گزارش دادند که به طور متوسط در ۲۳ روز از ۳۰ روز گذشته سردرد داشتند - چهار حمله کمتر از قبل از درمان.

در حالی که این مزیت ممکن است اندک به نظر برسد، شونک می‌گوید: «هنوز هم نشان دهنده بهبودی برای این بیماران است که معمولاً دائماً سردرد دارند.»

همچنین مشخص نیست که لیدوکائین چگونه برای کاهش rCM عمل می‌کند. مکانیسم اثر آن در میگرن ناشناخته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha