سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: با شیوع بیماری آبله میمونی خطر جدی متوجه سلامت عمومی نیست.

با شیوع آبله میمونی خطر جدی متوجه سلامت عمومی نیست

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت پس از گزارش موارد ابتلا به آبله میمونی در کشورهایی که این بیماری به طور معمول در آنها شایع نیست، روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: آبله میمونی "خطر جدی" برای سلامت عمومی در سطح جهانی ایجاد نمی کند.

بنابر اعلام این سازمان، در صورتی که این ویروس از فرصت استفاده کند تا خود را به عنوان یک پاتوژن انسانی معرفی کند و به گروه‌های پرخطر مانند کودکان و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف سرایت کند، خطر سلامت عمومی می‌تواند افزایش پیدا کند.

تاکنون در مجموع ۲۵۷ مورد تایید شده ابتلا به آبله میمونی و ۱۲۰ مورد مشکوک در ۲۳ کشور عضو سازمان جهانی بهداشت که این بیماری پیش از این در آنها شایع نبوده گزارش شده است. همچنین گزارشی از مرگ و میر ناشی از این بیماری منتشر نشده است.

همچنین سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: ظهور ناگهانی بیماری آبله میمونی به طور همزمان در چندین کشور غیر بومی نشان دهنده انتقال ناشناخته بیماری از مدتی قبل بوده است و انتظار می رود با گسترش نظارت و کنترل در کشورهای بومی و غیر بومی، موارد بیشتری گزارش شود.

آبله میمونی یک بیماری عفونی است که معمولا خفیف است و در بخش‌هایی از غرب و مرکز آفریقا بومی است. این بیماری از طریق تماس نزدیک منتشر می شود؛ بنابراین می توان به راحتی و با اقداماتی مانند خود ایزوله سازی و رعایت بهداشت آن را مهار کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بیشتر موارد گزارش شده تاکنون در انگلیس، اسپانیا و پرتغال شناسایی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha