مدیر روابط عمومی سازمان نظامی پزشکی استان تهران درباره احتمال شیوع بیماری آبله میمون در ایران می گوید: در مورد کیس ها شایعات زیاد است و عکس هایی که در اینترنت دست به دست می شود زیاد است. یک مورد در ایرانشهر و یک مورد در سراوان و یک مورد در بلوچستان و یک مورد در خوزستان بود. در هر شش موردی که نمونه گیری شد ابتلا منفی اعلام شده است ولی بالاخره دیر یا زود بیماری به ایران نیز می رسد چون در اطراف کشور و در چندین کشور خاورمیانه دیده شده است.

 احتمال اینکه آبله میمونی مثل کووید اپیدمی شود بسیار کم است/ دیر یا زود بیماری به ایران نیز می‌رسد

به گزارش سلامت نیوز، دکتر امیر صدری در گفت وگو با شفقنا زندگی در پاسخ به این سوال که آبله میمون در چند کشور دنیا به صورت اپیدمی درآمده است. در ایران چند مورد احتمالی گزارش شده ولی تایید و اعلام نشده است. آیا اطلاعاتی مبنی بر شیوع این بیماری در کشورمان وجود دارد و اپیدمی جدی است؟ آیا نیاز به تهیه واکسن وجود دارد یا نه؟ اظهار داشت: جهان امروز بر سر دو راهی است طبق اطلاعاتی که امروز وجود دارد چون انتقال نیاز به تماس خیلی نزدیک و طولانی دارد احتمال اینکه مثل کووید اپیدمی شود بسیار کم است. ولی در مورد همین تعداد کم شیوع نیز نگرانی وجود دارد. در کشور ما یکی از اقشار آسیب پذیر افراد مسن هستند. ولی در مورد افراد مسن می دانیم که تا اواسط دهه ۵۰ واکسیناسیون آبله داشتیم و گفته می شود تاثیر واکسن آبله مادام العمر است و ۸۰ تا ۸۵ درصد جلوی بیماری را می گیرد. به نظر می رسد این بیماری آنقدر که سر و صدا شده است ترسناک نیست. بخصوص که میزان مرگباری این بیماری بسیار کم است ولی می تواند در کودکان و افراد مسن مرگبار باشد.

وی افزود: گفته می شود امروز کشور های اروپایی تهیه واکسن را برای گروه های خاص از جمله کادر درمانی شروع کرده اند ولی ما هنوز هیچ برنامه ای نداریم. در مورد کیس ها شایعات زیاد است و عکس هایی که در اینترنت دست به دست می شود زیاد است. یک مورد در ایرانشهر و یک مورد در سراوان و یک مورد در بلوچستان و یک مورد در خوزستان بود. در هر شش موردی که نمونه گیری شد ابتلا منفی اعلام شده است ولی بالاخره دیر یا زود بیماری به ایران نیز می رسد چون در اطراف کشور و در چندین کشور خاورمیانه دیده شده است.

وی در مورد اینکه در مورد ویروس شایع گوارشی وضعیت به چه صورت است چون گفته می شود در تابستان و بهار از این ویروس ها خواهیم داشت؟ تصریح کرد: در مورد کرونای گوارشی و یا ویروسی که امروز با علائم گوارشی شایع است اطلاعاتی دقیق ندارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha