استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در واکنش به کنار گذاشتن ماسک‌ در برنامه خندوانه با مجوز شورای سلامت سازمان صدا و سیما گفت: وانمود کردن اینکه کرونا تمام شده و ماسک نزنید، دوباره اتفاقات ناگواری را رقم خواهد زد.

واکنش به کنار گذاشتن ماسک‌ در برنامه خندوانه / رامبد جوان اظهارات خود را اصلاح کند

به گزارش سلامت نیوز، «علیرضا ناجی» رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به کنار گذاشتن ماسک‌ در برنامه خندوانه با مجوز شورای سلامت سازمان صدا و سیما و اظهار نظر مجری این برنامه مبنی بر اینکه احتمال ابتلا به بیماری کرونا با وجود تزریق سه دوز واکسن، تهویه مناسب و سقف بلند استودیو خیلی کم است، اظهار کرد: کرونا هنوز تمام نشده است. اگرچه کرونا در بسیاری از کشورهای جهان به مرحله کنترل رسیده است، اما هنوز تمام نشده است و بر همین اساس باید همچنان برخی از ملاحظات بهداشتی را داشته باشیم.

وی افزود: تجارب قبلی نشان داده که اگر به کرونا فرصت دهیم، همچنان این ویروس می‌تواند بچرخد و دیگران را مبتلا کند. به همین دلیل همچنان باید مسائل پیشگیری و فواصل اجتماعی را به ویژه در فضاهای مسقف و بسته رعایت کرد و ماسک زد.

اطلاعات نادرست گردش دوباره ویروس را در پی دارد

ناجی تأکید کرد: به دلیل واکسیناسیون به مرحله بسیار خوبی در کنترل این بیماری رسیده‌ایم. گفتن اینکه کرونا تمام شد درست نیست و ممکن است افراد را به اشتباه انداخته و موجب گردش ویروس شود. ما باید اطلاعات درست را به مردم انتقال دهیم.

وی بیان کرد: در چنین زمانی که کرونا به این مرحله رسیده است، بهترین زمان برای تکمیل واکسیناسیون به ویژه تزریق دوز بوستر آن است. دوز سوم واکسن هنوز در ایران به حد مطلوب نرسیده است و اگر این کار انجام شود در آینده با شرایط بهتری روبه‌رو خواهیم شد.

این ویروس شناس یادآور شد: در این شرایط که وضعیت بیماری تا حد بسیار زیادی از شرایط حاد درآمده ‌است، اگر بخواهیم رعایت نکنیم امکان دارد که در آینده بازهم شاهد اتفاقات ناگواری در شیوع این بیماری باشیم، به همین دلیل در فضاهای عمومی و بسته، زدن ماسک و رعایت فاصله جانبی و اجتماعی بسیار مهم است.

وی با اشاره به برنامه شب گذشته خندوانه نیز اظهار کرد: این برنامه در این دو سال روحیه خوبی را به مردم تزریق کرده است و در این روزها نیز مردم به این برنامه‌های شاد احتیاج دارند با این حال برای گفتن یک حرف یا انجام یک حرکت در حوزه سلامت و به ویژه در مورد یک بیماری همه‌گیر و سرایت‌پذیری مانند کرونا لازم است که یک مشاور بهداشتی در کنار آن برنامه باشد تا بدانیم حرفی که زده می‌شود حرف درستی است یا خیر؟

ناجی ادامه داد: مجری برنامه خندوانه صحبت‌های خود را اصلاح کند و اطلاعات درستی را دریافت و آن را به مخاطبان خود ارائه دهد. ما از هنرمندان و افرادی مانند رامبد جوان که مخاطبان زیادی دارند انتظار داریم که حرف‌های درستی بزنند و پیام‌های مناسبی را در خصوص سلامت عمومی منتقل کنند و مشاوره‌های خوبی را نیز داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha