معاون نظارت و فنی سازمان نظام پزشکی در واکنش به گفته‌های یک مقام سازمان امور مالیاتی کشور در مورد اخذ دلار و فرار مالیاتی پزشکان خواستار ارائه مدرک از سوی این سازمان شد.

"اخذ دلار بابت درمان بیمار" تخلف محرز است/ سازمان امور مالیاتی ادعایش علیه پزشکان را اثبات کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«علی سالاریان» معاون نظارت و فنی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اظهارات مدیر دفتر بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر فرار مالیاتی و اخذ دلار به عنوان حق ویزیت توسط گروهی از پزشکان اظهار کرد: تا امروز در مورد دریافت دلار از سوی پزشکان هیچ شکایتی در سازمان نظام پزشکی ثبت نشده است.

سازمان امور مالیاتی مدرک ارائه دهد

وی افزود:‌ سازمان امور مالیاتی که چنین ادعایی را مطرح کرده است باید مدرک ارائه داده و این ادعا را ثابت کند نه اینکه بر اساس شنیده‌ها اتهامی را علیه جامعه پزشکی در تریبون‌های عمومی اعلام کنند.

سالاریان بیان کرد: اعتماد بین مردم و جامعه پزشکی بسیار مهم است و نباید خدشه‌دار شود. با این حال تخلفات هم در حوزه خود باید  پیگیری شوند، شکی در این نیست که درصدی تخلف همچون فرار مالیاتی در میان برخی از پزشکان وجود دارد که این موضوع در سایر اقشار هم دیده می‌شود، لذا اینکه تنها یک قشر را متهم کنیم کار ناجوانمردانه‌ای انجام داده‌ایم و جامعه هم از آن سودی نخواهد برد چرا که در وضعیت فعلی به وحدت و اعتماد ضربه می زند، بنابراین وقتی که اتهام به یک صنف را پیش از اثبات و پیگیری در رسانه‌ مطرح کنیم به هیچ عنوان اخلاقی نیست.

او ادامه داد: چنانچه هر گزارشی در مورد تخلفات پزشکی به سازمان نظام پزشکی ارائه شود، ما آن را بررسی و پیگیری می‌کنم. با این حال تا امروز حتی یک مورد شکایت در مورد اخذ دلار به جای وجه رایج کشور برای فرار مالیاتی گزارش نشده است.

مهاجرت پزشکان به دلیل اتهام‌های سیستماتیک

وی با بیان اینکه اگر سازمان امور مالیاتی مدعی است که فرار مالیاتی پزشکان بیشتر از سایر اصناف است، باید آن را اثبات کند، اظهار کرد:‌ اگر چنین نیست چرا باید تنها صنف پزشکی را برجسته کرده و در معرض اتهام قرار دهند. اینکه در سال گذشته قریب 5 هزار پزشک از کشور مهاجرت کرده‌اند نمی‌تواند به علت همین بی‌مهری‌ها و اتهام‌هایی باشد که به صورت سیستماتیک به پزشکان وارد می‌شود؟

معاون نظارت و فنی سازمان نظام پزشکی یادآور شد: ما بر این عقیده‌ هستیم که قانون باید اجرا شود و مالیات هم پرداخت شود، به سازمان امور مالیاتی نیز گفته‌ایم که آماده همکاری هستیم.   

اخذ دلار تخلف محرز است

وی یادآور شد: قانون سازمان نظام پزشکی این است که پزشکان رعایت نظامات صنفی یعنی رعایت تعرفه را انجام دهند. اکثریت هم این موضوع را رعایت می‌کنند. فرض کنیم کسی برای حق ویزیت یا حق درمان دلار دریافت می‌کند این بدین معنی است که به تعرفه پایبند نبوده و تخلف محرز انجام داده است. اگر گزارشی در این رابطه به سازمان نظام پزشکی ارائه شود با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha