رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: هر گونه داروی دارای کدئین و مشتقات مواد مخدر خط قرمز پلیس است و حجاج باید از به همراه داشتن آنها خودداری کنند.

حجاج داروهای کدئین‌دار و مشتقات مواد مخدر به همراه نداشته باشند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سردار مهدی معصوم بیگی، رئیس پلیس پیشگیری فراجا در نشست خبری خود که صبح امروز در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، گفت: بعد از دوره ای که به دلیل بیماری کرونا عملیات حج متوقف شد با اقدامات خوبی که صورت گرفت از ۲۲ خرداد ماه از ۱۸ فرودگاه کشور حدود ۳۹ هزار زائر به حج اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه پلیس فرودگاه در این عملیات ماموریت محوری دارد، ادامه داد: امروز آخرین جلسه روسای پلیس فرودگاه برگزار شد. ۵ ماموریت محوری برای پلیس فرودگاه کشور تعریف و ابلاغ شده است، اولین ماموریت تکریم حجاج است. در مجموعه انتظامی این تاکید وجود دارد که بخشی از اقتدار نیروی انتظامی به اخلاق نیکو داشتن است.

رییس پلیس پیشگیری فراجا خاطرنشان کرد: محور دوم هماهنگی برون سازمانی به ویژه با سازمان حج و زیارت است. بخشی از هماهنگی ها نیز درون سازمانی است از جمله روان سازی ترافیک، تامین نظام و امنیت محورهای مواصلاتی، حوزه گذرنامه و مبارزه با مواد مخدر. محور دیگر برنامه های پلیس تامین نظم و امنیت و پیشگیری از موضوعاتی مانند سرقت است که در این زمینه برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته است.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: حجاج توجه داشته باشند هر گونه داروی دارای کدئین و مشتقات مواد مخدر خط قرمز پلیس است و باید از به همراه داشتن آنها خودداری کنند.

وی ادامه داد: برنامه های توجیهی برای روسای کاروان ها و حجاج برگزار شده است.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا خاطرنشان کرد: حمل هر گونه موادمخدر و ۱۴ قلم دارو که ذکر شده، نباید همراه زائر باشد اگر مواد مخدر همراه زائر باشد از این سفر معنوی باز می مانند در این زمینه هم تجهیزات پلیس به روز و هم از کارشناسان چهره زن استفاده می شود و قطعا این افراد از سفر حج باز خواهند ماند.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: یکی از حجاج کشورهایی که قوانین عربستان را کامل رعایت می کنند حجاج ایرانی هستند.

وی درباره پیشگیری، مقابله و کشف سرقت گفت: سارقانی، که در سالهای گذشته سابقه سرقت در فرودگاه دارند مورد رصد پلیس قرار می گیرند. همچنین تیم های موتوری خودرویی و پیاده در فرودگاه ها حضور دارند و از تجهیزات پایش نیز استفاده خواهد شد.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا خاطرنشان کرد: حدود ۵ هزار مامور پلیس در این مدت برای انجام این ماموریت بکارگیری خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha