عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به شیوع بیماری‌های گوارشی از جمله اسهال در فصول گرم، در عین حال بر لزوم رعایت بهداشت فردی و ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات تاکید کرد.

مراقب شیوع بیماری‌های گوارشی در فصل تابستان باشید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر ایلاد علوی - فوق تخصص بیماری‌های عفونی در خصوص شیوع بیماری‌های گوارشی در فصل گرما عنوان کرد: به طور کلی در فصل سرما بیماری های تنفسی و در فصل گرما بیماری‌های گوارشی شایع‌تر هستند و ابتلای افراد به این بیماری‌ها در فصول خاص، امری طبیعی است. در روزهای اخیر نیز آماری که بیانگر بروز همه‌گیری بیماری‌های گوارشی باشد، مشاهده نشده است.

وی در ادامه علت شیوع اختلالات گوارشی نظیر اسهال در تابستان را تماس و مصرف آب آلوده، سبزیجات و میوه‌های آلوده خواند و افزود: توجه به بهداشت فردی، ضدعفونی کردن مواد غذایی، سبزیجات و میوه‌ها و شستن مستمر دست‌ها، نکاتی است که برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های گوارشی همواره باید مدنظر قرار داد.

به گفته این عضو هیئت‌علمی دانشگاه، در صورت بروز اسهال در افرادی که بیماری زمینه‌ای و ضعف در سیستم ایمنی ندارند و در طیف سنی نوزادی و سالمندی نیستند، درمان خانگی کفایت می‌کند.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علوی اظهار کرد: ابتلا به اسهال حاد آبکی که بیش از سه روز طول کشد، با تب همراه باشد، حجم بالای آن منجر به کم آبی و بی‌آبی بدن شود، خونی باشد و به کاهش سطح هوشیاری و افت فشار منجر شود، نیاز به مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه نوع اختلال گوارشی شایع در فصول گرم، ویروسی نیست، تصریح کرد: اسهال‌های ویروسی در اواخر تابستان، پاییز و اوایل زمستان شیوع بیشتری دارد؛ چراکه راه انتقال آن تنفس است، اما بیماری گوارشی در فصول گرم به دنبال مصرف آب و مواد غذایی آلوده بروز می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha