یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 340593

استاد چشم پزشکی با بیان اینکه تجویز لنز بدون نظر چشم پزشک مجاز نیست،گفت:‌ لنزها باعث خراش قرنیه می‌شوند و عفونت‌های قرنیه شده را به دنبال دارد و گاهی آنقدر عفونت‌ها پیشرفته هستند که مجبوریم پیوند قرنیه انجام دهیم.

چرا نباید خانمها از لنز زیبایی استفاده کنند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمود جباروند، استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این پرسش که «آیا استفاده از لنزهای آرایشی توسط خانمها از نظر پزشکی مجاز است و آسیبی به چشم وارد نمی‌کند؟»، بیان داشت: لنزهای آرایشی را  که خانمها  استفاده می‌کنند باعث آسیب به چشم می‌شود.

وی ادامه داد:بارها گفتیم فردی که قصد استفاده از لنز چشم را دارد حتما باید معاینه چشم پزشکی انجام دهد و سلامت و صحت لبه‌های پلک و لایه اشکی، جزء مهمترین فاکتورهایی است که اگر وجود داشته باشد فرد می‌تواند از لنز تماسی استفاده کند؛ چه لنز تماسی طبی و چه لنز تماسی رنگی.

این استاد چشم پزشکی یادآور شد:متاسفانه افراد استفاده کننده از این لنزها موارد لازم را رعایت نمی‌کنند و از این لنزها استفاده می‌کنند؛ بعضی وارد کنندگان نیز مجوز و تایید واردات ما را ندارند.

جباروند تصریح کرد: این لنزها باعث خراش قرنیه می‌شوند؛ در نتیجه روی خراش قرنیه میکروبها سریعتر فعال می‌شوند و باعث عفونت‌های قرنیه شده و گاهی آنقدر عفونت‌ها پیشرفته هستند که مجبوریم پیوند قرنیه انجام دهیم.

وی تأکید کرد: به هیچ وجه تجویز لنز بدون نظر چشم پزشک مجاز نیست و مردم حتما این موضوع را رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha