رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: سیاست اصلی ما افزایش پوشش و جذب دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای دانش‌آموزان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، حمید طریفی حسینی، رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی در آیین افتتاح پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در دبستان دخترانه رازی گفت: برنامه ملی سنجش یکی از بزرگترین و فراگیرترین برنامه های آموزش و پرورش است که با کمک سایر دستگاه ها سه دهه است، انجام می شود. این عملیات سنجش از سال ۷۳ شروع شده و حالا هر آنچه امروز در شهر تهران شاهدش بودیم در روستاهای دور افتاده هم انجام می‌شود.

او ادامه داد: یک میلیون و ۶۷۰ نوآموز مورد سنجش قرار گرفتند که ۱۲۰۰ پایگاه اولیه،۸۰۰ پایگاه تخصصی و ۴۲۷ پایگاه سیار و سومی غربالگری داریم و در برخی پایگاه‌ها ۹ نفر فعالیت می‌کنند که در مجموع ۱۰ هزار عوامل اجرایی در این پایگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

او اظهار کرد: ما از دی ماه سال قبل برنامه ریزی اجرایی سنجش را شروع کردیم و بخش های مختلفی در کشور درگیر این امر هستند.

او گفت: سیاست اصلی ما افزایش پوشش و جذب دانش آموزان با نیازهای ویژه است برای این کار سنجش لازم است. هفت گروه در سازمان استثنایی تحت پوشش هستند.

وی با اشاره به اضافه شدن ۳ گروه به گروه های تحت نظارت آموزش و پرورش استثنایی، گفت:  نیاز داریم ابزارها را بیشتر کنیم تا جذب حداکثری را داشته باشیم. در حال حاضر ۸۰ درصد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه جذب مدارس می‌شوند.

طریفی حسینی از اهمیت پیشگیری از معلولیت گفت و تصریح کرد: پیشگیری از معلولیت‌ها و مداخلات به هنگام جزو سیاست‌های ماست و پیشگیری و جلوگیری از بروز معلولیت‌های ثانویه را در نطر داریم و برنامه ما این است سنجش را به سن پایین‌تر برسانیم و داده‌های آن را برای مداخلات به هنگام استفاده کنیم.

حسینی طریفی از سومین سیاست آموزش و پرورش استثنایی گفت و اظهار کرد: برای رسیدن به آموزش باکیفیت باید نیمرخی از ویژگی‌های جسمانی، استعدادی، خانوادگی دانش آموز را داشته باشیم که سنجش می‌تواند مبنای برنامه ریزی قرار بگیرد.

او از داده های تفکیک مناطق مختلف گفت و تاکید کرد: کوتاهی قد شدید، چاقی، پوسیدگی دندان، سطح سواد خانواده‌ها، شرایط اقتصادی و اجتماعی آنها از جمله متغیرهایی هستند که مورد سنجش قرار می‌گیرند. ما در آموزش و پرورش استثنایی آموزش را به صورت فردی ارائه می‌کنیم و متناسب با ویژگی‌های هرکدام از دانش‌آموزان برنامه‌ای انفرادی برایش داریم.

طریفی حسینی افزود: در حال بازنگری و دائمی کردن پایگاه‌های سنجش هستیم تا به صورت مستمر در دوره های مختلف انجام شود تا پرونده الکترونیک سلامت کاملی از دانش آموزان آماده کنیم. استانداردسازی تجهیزات نیز در حال انجام است. بازنگری و تغییر سازوکارهای جهش تحصیلی را نیز در دست انجام داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha