تحقیقات جدید نشان می‌دهد بیماران نارسایی قلبی که واکسن کووید۱۹ نزده اند، در صورت ابتلا به این بیماری سه برابر بیشتر از افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، در معرض خطر مرگ قرار دارند.

خطر سه برابری مرگ کرونایی در افراد واکسینه نشده دچار نارسایی قلبی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، این یافته‌ها بسیار مهم هستند زیرا بسیاری از بیماران نارسایی قلبی به دلیل نگرانی در مورد احتمال التهاب عضله قلب (میوکاردیت) تمایلی به دریافت واکسن کووید ۱۹ ندارند.

به گزارش هلث دی نیوز،محققان این مطالعه خاطرنشان کردند، در حالی که میوکاردیت یک عارضه جانبی نادر برخی واکسن‌های کووید ۱۹ است، اما عارضه شایع‌تر کووید ۱۹ است.

برای این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۷۰۰۰ بیمار نارسایی قلبی را تجزیه و تحلیل کردند.

از این بیماران، ۳۱٪ با دو دوز کاملاً واکسینه شده بودند، تقریباً ۱۵٪ علاوه بر دو دوز واکسن، یک تقویت کننده هم دریافت کرده بودند، ۹٪ فقط با یک دوز واکسینه شده بودند و ۴۵٪ واکسینه نشده بودند.

در مقایسه با بیماران کاملاً واکسینه شده یا همراه با دریافت دوز تقویتی، بیماران واکسینه نشده و نیمه واکسینه شده ۱۵ درصد بیشتر در صورت ابتلاء به ویروس کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند، که تقریباً دو برابر بیشتر احتمال دارد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شوند و تقریباً سه برابر بیشتر احتمال دارد که فوت کنند.

دکتر «آنورادا لالا»، مدیر بخش قلب دانشکده پزشکی ایکان نیویورک، گفت: «من این مطالعه را انجام دادم زیرا بیماران نارسایی قلبی ما اغلب پس از شنیدن گزارش‌هایی از میوکاردیت مرتبط با واکسن، ترس از دریافت واکسن کووید ۱۹ دارند که می‌تواند باعث مشکل قلبی دیگری برای آنها شود.»

وی در ادامه افزود: «داشتن داده‌های خاص که نشان می‌دهد بیماران مبتلا به نارسایی قلبی که دوز کامل واکسن‌های خود را تزریق نکرده‌اند، در معرض خطر مرگ و میر، بستری در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) و بستری عمومی هستند برای تصمیم گیری در مورد واکسن زدن مفید است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha