چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

بررسی های جدید نشان می دهد که احتمال انتقال آبله میمون از طریق هوا در فاصله کم وجود دارد. گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که از زمان گزارش اولین مورد شیوع بیماری آبله میمون در ۱۳ می، بیش از هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند و حداقل هزار مورد دیگر تحت بررسی هستند.

انتقال آبله میمون از طریق هوا،ماسک بزنید!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،متخصصان معتقدند با این که آبله میمون به طور معمول از طریق تماس نزدیک با زخم یا لوازم آلوده به ترشحات آن منتقل می‌شود اما گاهی اوقات این بیماری می‌تواند از طریق هوا منتشر شود. اما  برخلاف پاتوژن‌هایی مانند ویروس کرونا یا آنفلوانزا به راحتی انتقال نمی‌یابد.


رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: «سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده اگرچه انتقال «کوتاه بُرد» از طریق هوا در آبله میمون غیر معمول به نظر می‌رسد، اما این احتمال وجود دارد و اتخاذ اقدامات احتیاطی ضروری است».انتقال هوابرد مسیر اصلی انتقال این بیماری نیست به این معنی که ویروس آبله میمون نمی‌تواند مسافت‌های طولانی در هوا را طی و افراد را آلوده کند.


بر این اساس هنگامی که یک ویروس در بزاق یا در مجرای تنفسی وجود دارد، مثل آبله میمون، می‌تواند در هنگام صحبت کردن، آواز خواندن، سرفه یا عطسه به صورت قطرات تنفسی دفع شود، این قطرات ممکن است سنگین باشد و در فاصله کم روی اشیا یا افراد بیفتد، یا ممکن است کوچک و سبک باشد و برای مدت‌ها و فواصل طولانی در هوا بماند.

بنابراین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) به‌تازگی اعلام کرده است که به منظور پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله آبله‌میمون از ماسک استفاده کنید. استفاده از ماسک به ویژه برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند، ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha