سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به خطرات بادکنکهایی که با گاز پر می شوند و همچنین افشانه ها و اسپری ها در جشن های تولد گفت: به همان روش سنتی بادکنک‌ها را پر کنید و در جشن‌ها و مهمانی‌ها استفاده کنید تا اگر به هر دلیلی این بادکنک منفجر شود مشکلی ایجاد نشود و خطری برای کسی نداشته باشد و جشن و مهمانی به عزا تبدیل شود.

درتولدها از وسائل خطرناک استفاده نکنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره خطرات بادکنک‌هایی که با گاز پر می‌شود، گفت: متاسفانه شاهد این هستیم که در برخی از جشن‌های شادی و تولد بخاطر بی‌احتیاطی، اتفاقاتی می‌افتد که بعضا ناراحت کننده است.

وی با اشاره به انفجار در یک جشن تولد در شهریار و فوت ۸ نفر ادامه داد: این حادثه‌ها بسیار دردناک است و متاسفانه این حوادث به راحتی اتفاق می‌افتد و نباید تصور کنیم که یک اتفاق عجیب و غریبی باید بیفتد تا چندین نفر جان خود را از دست بدهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همان برف شادی و انواع اسپری‌ها و افشانه‌ها که در تولدها استفاده می‌شود بسیار قابل اشتعال هستند اما مردم بدون در نظر گرفتن این خطرات برف شادی را بالای کیک تولد که شمع روشن دارد، می‌گیرند و حرارت این شمع ممکن است به سادگی باعث آتش سوزی می‌شود.

ملکی خاطرنشان کرد: ذرات آتش به دلیل برف شادی به فضا پرتاب می‌شود و باعث می‌شود لباس‌های افراد، پرده، فرش و موکت دچار آتش سوزی شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه گاهی اوقات هم بادکنک‌ها را با گازهایی که قابلیت اشتعال دارند پر می‌کنند و حتی در بسیاری از مواقع مردم بادکنک‌ها را به اسم بادکنک ایمن تهیه می‌کنند، در حالی که نمی‌دانند که چه بسا همین بادکنک‌ها با گازهای قابل اشتعال پر شده است و در چنین مواقعی اگر یک فشفه را روشن کنید و براده و ذرات فشفه که در فضا پراکنده می‌شود، به یکی از این بادکنک‌ها برخورد کند، باعث انفجار و اشتعال می شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: هرچه محیط کوچکتر و بادکنک بزرگتر باشد آسیب‌هایی که وارد می‌شود بیشتر است.

ملکی از شهروندان درخواست کرد: از این مواد خطرناک استفاده نکنند به ویژه از هیچ نوع گازی حتی اگر گفتند ایمن است برای پر کردن بادکنک استفاده نکنند و به همان روش سنتی بادکنک‌ها را پر کنند و در جشن‌ها و مهمانی‌ها استفاده کنند که اگر به هر دلیلی این بادکنک منفجر شود مشکلی ایجاد نشود و خطری برای کسی نداشته باشد و جشن و مهمانی به عزا تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha