دانشمندان روس می گویند واکسن اسپوتنیک V ایمنی بخشی مناسبی در کودکان داشته است.

تاثیر قابل توجه واکسن اسپوتنیک روسیه بر کودکان ۹ تا ۱۱ ساله

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،گرچه جهان به طور نسبی شاهد تحت کنترل درآمدن شیوع افسارگسیخته همه گیری کرونا طی ماه‌های اخیر بوده است، اما از آنجا که زمان زیادی از ظهور کووید ۱۹ نمی‌گذرد، دانشمندان هنوز نسبت به رفتار این ویروس آشنایی کامل را ندارند. از این رو، احتمال دارد که در پاییز و زمستان پیش رو بار دیگر شاهد شدت یافتن همه گیری باشیم.

به نقل از اسپوتنیک، به همین دلیل دانشمندان همچنان بر واکسیناسیون به عنوان یکی از نخستین اقدامات برای مهار شیوع بیماری تاکید دارند. هم اینک شرکت‌های داروسازی بزرگ دنیا در تلاش هستند واکسن‌هایی موثرتر و انطباق یافته با سویه‌های جدید را به بازار عرضه کنند.

یکی از مسائل مهم درباره واکسن ها، گروه سنی است که می‌توانند آن را دریافت کنند. گرچه در ابتدای عرضه واکسن‌های کرونا به بازار تنها افراد بالای ۱۸ سال مجاز به دریافت آن بودند، اما به مرور با انجام تحقیقات بیشتر افراد نوجوان و کودکان نیز مجاز به دریافت برخی واکسن‌ها شدند.

به تازگی دانشمندان روس از تاثیر قابل توجه واکسن اسپوتنیک V بر کودکان ۹ تا ۱۱ سال خبر دادند. الکساندر گینست برگ، مدیر مرکز تحقیقاتی گامالیا اعلام کرد: تحقیقات ما نشان داد کودکان در رده سنی ۹ تا ۱۱ سال که واکسن اسپوتنیک V را دریافت کرده اند، علاوه بر ایمنی مناسب در برابر بیماری، هیچ عوارض جانبی جدی نیز از خود نشان نداده اند.

پیش‌تر افراد بالای ۱۲ سال مجاز به دریافت این واکسن شده بودند. این گروه تحقیقاتی در نظر دارد پژوهشی را در آینده درباره کارایی و تاثیرگذاری واکسن اسپوتنیک V بر روی کودکان ۶ تا ۸ سال انجام دهد.

گرچه روسیه یکی از اولین عرضه کنندگان واکسن به بازار بود، اما مردم این کشور استقبال مناسبی از واکسن اسپوتنیک V نداشتند. به همین دلیل، آمار تلفات کرونا در این کشور به نسبت جمعیت بالا است. از زمان آغاز همه گیری بیش از ۱۸ میلیون نفر در روسیه به کرونا مبتلا شدند که از این میان ۳۷۳ هزار نفر جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha