یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

رگبار و وزش باد شدید در مناطقی از کشور/ افزایش ارتفاع موج در سواحل شمال و جنوب

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: از بعدازظهر امروز و اوایل شب برای ارتفاعات البرز مرکزی، شمال و شرق هرمزگان و فردا برای شمال آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرزمرکزی و ارتفاعات استان کرمان بارش پیش بینی می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه طی روز پنجشنبه در شمال آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و بخش‌هایی از استان سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد، ادامه داد: طی روز جمعه در ارتفاعات البرز مرکزی، بخش‌هایی از اردبیل و ارتفاعات استان هرمزگان نیز انتظار این شرایط جوی را داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در بخش‌هایی از استان‌هایی که در شمال غرب وغرب و جنوب غرب واقع شده‌اند احتمال پدیده گردوخاک با توجه به وزش باد شدیدی که در این منطقه حاکم است، وجود دارد، افزود: طی سه روز آینده در شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل وزش باد شدید و گردوخاک پدیده غالب است.

رفیعی اظهار کرد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آب‌های تنگه هرمز و دریای عمان و دریای خزر مواج و متلاطم اند که در همین رابطه هشدار زرد هواشناسی صادر شده است و در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، گلستان و مازندران انتظار افزایش ارتفاع موج را دایم که در سواحل استان های هرمزگان و سیستان وبلوچستان افزایش ارتفاع موج به۱/۵ متر و در مناطق فرا ساحلی به ۳ متر می‌رسد و از این رو فعالان دریایی و صیادان باید توجه لازم را در این خصوص داشته باشند و همین شرایط را برای سواحل دریای خزر نیز پیش بینی می‌شود.

وی در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران صاف است و دربرخی از ساعات انتظار وزش باد را برای آن داریم. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۳۷ درجه بالای صفر و کمینه دمای آن به ۲۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha