چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 341423

شاید سراغ خیلی از مواد غذایی می‌روید تا لاغرتان کند اما دانستن اینکه انواع فلفل چه تاثیری در کاهش وزن شما دارد برایتان جالب خواهد بود.

این خوراکی قرمز رنگ باعث کاهش وزن می شود!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ امروزه باور غلطی که فلفل قرمز وفلفل تند باعث ایجاد زخم معده یا تحریک آن می‌شوند، کاملا رد شده وفواید این ماده غذایی از مضرات آن پیشی گرفته است. تحقیقات جدید برساختار این ماده غذایی وچگونگی عملکرد آن در سیستم بدن نشان داده، استفاده از فلفل تند می‌تواند کمک بزرگی در کاهش وزن بکند. نوعی عصاره که از فلفل تند گرفته می‌شود در درمان بسیاری از امراض پوستی مانند رفع التهاب و بر افروختگی پوست، رفع لک وانواع کک و مک موثر است.

فلفل تند دارای خواص ضد سرطانی است. انواع اکسیدان موجود در این ماده غذایی در مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن نقش چشمگیری دارند. همچنین فلفل چیلی یا فلفل تند در جلوگیری از رشد سلول‌های موثراست. قطعا همه افرادی که رژیم غذایی خاصی را دنبال می‌کنند با شنیدن اینکه قرص‌های لاغری جدید حاوی ترکیب DCT وارد بازار شده، خیلی خوشحال می‌شوند. ترکیبات این قرص‌ها مواد موجود در فلفل قرمز تند است که باعث افزایش سوخت وسازبدن ودر نتیجه کاهش وزن می‌شود. با نوش جان کردن فلفل تند، احساس گرما وآتش گرفتن می‌کنید. علت این است که کاپسایسین موجود در فلفل باعث ترشح آدرنالین می‌شود؛ این هورمون در بالا رفتن دمای بدن نقش موثری دارد. دمای بدن بالا رفته، متابولیسم افزایش پیدا می‌کند ودر بسیاری از افراد، باعث عرق کردن می‌شود. پس از اینکه این حالت به وجودآمد، بدن کالری بیشتری می‌سوزاند وفرد لاغر می‌شود. قطعا فلفل بدون هیچ دلیلی تند نیست؛ تندی آن هم علتی دارد! این ماده غذایی، حاوی کالری بسیار کمی است، به همین خاطر مهمان تمام بشقاب‌های رژیمی است. فلفل تند برای درمان افراد مبتلا به آرتروز نیز موثر است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد، مصرف فلفل قرمز یا فلفل تند با کاهش ناراحتی‌های مفصلی وآرتروز رابطه مستقیمی دارد.


فلفل تند علاوه برداشتن خاصیت ضدسرطانی به میزان چشمگیری حاوی فیبر است که در حفظ سلامت بدن موثر است. انواع فلفل چه از نوع تند وچه شیرین، حاوی ترکیباتی هستند که تحقیقات نشان‌داده دمای بدن را به میزان چشمگیری بالا می‌برند ومصرف اکسیژن را بعد از 20‌دقیقه خوردن فلفل به حداکثر می‌رسانند؛ این یک خبر بسیار خوشحال کننده است چرا که به این معناست که بدن، کالری بیشتری می‌سوزاند و به کاهش وزن کمک بسیاری می‌کند. بد نیست بدانید که این دسته از سبزی‌ها از قدیم مورد توجه گیاه شناسان غربی بوده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha