یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ کاهش ۷ درجه‌ای دما از امروز

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های ساحلی دریای خزر به ویژه استان‌های گلستان و مازندران بارش باران و در ارتفاعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش‌هایی از استان اردبیل، خراسان شمالی، شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی، ارتفاعات ‌البرز مرکزی و مناطق جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان،‌ ارتفاعات جنوبی کرمان و شمال شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه بارش‌ها طی روز دوشنبه در سواحل خزر، گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی تداوم دارد، افزود: احتمال رعد و برق در این مناطق نیز وجود دارد.

رفیعی با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان،‌ جنوب کرمان و شمال هرمزگان هم همین شرایط ادامه پیدا می‌کند، اظهار کرد: مناطق جنوبی تا روزهای پایانی هفته این شرایط جوی را تجربه می‌کنند.

وی توضیح داد: امروز در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور، مناطق شمال شرق و شرق،‌ سمنان، شمال اصفهان، البرز، قم و تهران افزایش سرعت وزش باد خیزش گردوخاک را به همراه دارد و از روز دوشنبه تا پنجشنبه در شمال شرق و شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید سبب خیزش گردوخاک می‌شود و انتظار افزایش بادهای ۱۲۰ روزه را در این مناطق داریم.

این کارشناس هواشناسی از کاهش۴ تا ۷ درجه‌ای دمای هوا طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه شمالی کشور خبر داد و عنوان کرد: مجددا طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه با افزایش تدریجی و نسبی دمای هوا مواجه هستیم.

وی ادامه داد: از امروز تا روز سه شنبه دریای خزر مواج و متلاطم است و طی پنج روز آینده دریای عمان این شرایط را دارد که برای مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان و هرمزگان هم هشدار سطح نارنجی صادر شده و فعالان دریایی و صیادان باید توجه لازم را داشته باشند.

رفیعی گفت: در مناطق جنوبی از جمله استان هرمزگان، ‌کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی کرمان بارش‌های رگباری سبب جاری شدن روان آب،‌ آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و برخورد صاعقه می‌شود و شرایط را روز سه‌شنبه در این مناطق و جنوب شرق فارس انتظار داریم.

این کارشناس هواشناسی در مورد آخرین وضعیت جوی چند روز آینده تهران افزود: آسمان تهران امروز صاف همراه با وزش باد در برخی ساعات است و احتمال وزش باد شدید هم وجود دارد و بیشینه دمای امروز پایتخت ۳۵ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته حدود ۵ درجه کاهش یافته و کمینه دما نیز فردا به ۲۱ درجه بالای صفر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha