سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 341701

در صورت تصمیم به ازدواج با فرد معلول، خود را برای نگاه‌ها و رفتارهای نامناسب بعضی از اطرافیان آماده کنید. فشارها و رفتارهای دیگران شما را آزرده خواهد کرد پس باید آمادگی و توانایی مقابله را داشته باشید وگرنه با دردسر مواجه خواهید شد.

دست پسر مورد علاقه‌ام در تصادف قطع‌شده است

به گزارش سلامت نیوز، یکی از خوانندگان روزنامه خراسان نوشته است: با پسری آشنا شدم که در یک تصادف رانندگی، یکی از دست‌هایش قطع شده است. در یک کافی‌شاپ با هم آشنا شدیم و بعد از چند جلسه دیدار حضوری، به یکدیگر علاقه‌مند شدیم. او قبلاشغل مهمی داشته اما حالا نزول درجه یافته . می‌ترسم خانواده‌ام مخالفت کنند. او 34 ساله است و من 24 ساله هستم. تحصیلات هردونفرمان، کارشناسی‌ارشد است.


فریبا البرز، کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده در راهنمایی این فرد نوشته است: افراد دارای نقص عضو یا معلولیت، درست مشابه سایر افراد حق زندگی دارند. البته شما به عنوان فردی که خواهان ازدواج با کسی است که فقط یک دست دارد، باید توجه داشته باشید که قرار است چندین سال زندگی‌مشترک را در کنار او تجربه کنید و بدانید این معلولیت، ممکن است دردسرهایی داشته باشد. این‌که آیا شما می‌توانید با شرایط طرف مقابل‌تان کنار بیایید یا خیر، موضوعی است که باید قبل از ازدواج، تعیین تکلیف شود.


رایج‌ترین افکار افراد معلول درباره ازدواج


بعضی از افراد معلول، تفکرات و ترس‌هایی در ارتباط با ازدواج دارند که بهتر است درباره آن‌ها، آگاهی‌های لازم را داشته باشید. حتی شاید بتوانید درباره بعضی از آن‌ها، با خواستگارتان صحبت کنید تا اطمینان خاطر به او بدهید.
ترس از منت گذاشتن| بعضی از افراد معلول چون توانایی جسمی کمتری دارند و بخشی از کارشان را دیگران انجام می‌دهند، نگران این هستند که روزی طرف مقابل خسته می‌شود و رفتار بدی با او خواهد داشت. این افراد در مقابل شنیدن صحبت‌ها یا رفتارهایی که بوی منت می‌دهند، حساس هستند.


بی‌اعتمادی

این افراد ممکن است درباره هر محبتی بدبینانه قضاوت کنند و محبت را به عنوان ترحم برداشت کنند.


ترس از خیانت

بعضی از آن‌ها فکر می‌کنند نسبت به یک فرد سالم در مرتبه دوم قرار دارند و ممکن است همسرشان در صورت دیدن فرد سالم او را فراموش کند و به سراغ شخص دیگری برود.

این ازدواج از سر ترحم است؟


اولین و مهم‌ترین موضوعی که با مشاهده ازدواج افراد معلول با یک فرد سالم به ذهن می‌رسد این است که احتمال ترحم از جانب فرد سالم وجود داشته باشد. ترحم موضوع بسیار مهمی است که باید هر دو طرف آن را جدی بگیرند. با خودتان صادق باشید، اگر حس ترحم دارید نمی‌توانید برای یک عمر با این احساس در کنار همسرتان زندگی کنید و پس از مدتی نسبت به این مسئله سرد شده و جنبه‌های منطقی بیشتری به چشم‌تان می‌آید. طرف مقابل شما به حس ترحم نیازی ندارد.

آمادگی شنیدن واکنش‌های دیگران


در صورت تصمیم به ازدواج با فرد معلول، خود را برای نگاه‌ها و رفتارهای نامناسب بعضی از اطرافیان آماده کنید. فشارها و رفتارهای دیگران شما را آزرده خواهد کرد پس باید آمادگی و توانایی مقابله را داشته باشید وگرنه با دردسر مواجه خواهید شد.

بررسی واقع‌بینانه محدودیت‌ها


در اولین فرصت، موضوع را با خانواده‌تان در میان بگذارید چراکه به مشورت آن‌ها برای گرفتن تصمیم نهایی نیاز دارید. در ادامه، شما باید شرایط ایشان را به دقت بررسی کنید، توانایی اداره امور اقتصادی زندگی را دارد؟ چه رفتارها یا امتیازاتی به سبب معلولیت از او گرفته شده است؟ و ... . در انتها باید گفت هر دو نفر شما از مشاوره حضوری بهره بگیرید و فرصت بررسی و تفکر را به خودتان بدهید. ازدواج یک مسئله لحظه‌ای و احساسی نیست و برای نظر خانواده باید فرصت دهید که آن‌ها هم کنکاش‌ها و بررسی‌های منطقی خودشان را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha