هرچند که زیبایی امری نسبی می باشد اما معنای زیبایی برای هر کس متفاوت است. برای مثال ممکن است برخی افراد زیبایی را در تناسب اندام بدانند و یا نوع پوشش لباس هر شخص ، اما بسیاری از افراد به زیبایی چهره بیشتر اهمیت می دهند و این همان عاملی است موجب افزایش عمل های زیبایی در سراسر دنیا شده است.

ترمیم بینی های عمل شده توسط دکتر جاودانی

در برخی شرایط ممکن است در جراحی های زیبایی افراط شود. برای مثال افرادی که یکبار تحت عمل بینی قرار می گیرند اما هنوز 1 سال نگذشته اصرار می کنند تا بینی آن ها مجدد جراحی شود. به همین علت قصد داریم در این مقاله بررسی کنیم در چه صورت عمل ترمیمی بینی ضرورت پیدا می کند و آیا همه افراد کاندید مناسبی برای جراحی بینی برای بار دوم هستند ؟!

عمل ترمیمی بینی را چه افرادی و در چه زمانی باید انجام دهند ؟

همانطور که اشاره شد ممکن است برخی افراد به دلیل تنوع طلبی و یا افراط بیش از حد تمایل داشته باشند تا مجدد بینی خود را جراحی نمایند. این افراد اغلب به دلیل مسائل روانشناختی دست به انجام عمل های زیبایی می زنند و هیچ گاه از چهره خود رضایت ندارند و در بیشتر مواقع انتظارات غیر معقولی دارند و تمایل دارند بینی آن ها بیش از حد عروسکی و سربالا شود و یا به دلیل وسواس های فکری مدام از جزئیات بینی و چهره خود ایراد می گیرند. این افراد نمی توانند کاندید مناسبی برای انجام این جراحی باشند. اما دسته دیگری از افراد هستند که تحت عمل جراحی بینی قرار گرفته اند و نواقص جزئی مثل غیر قرینه بودن سوراخ های بینی ، بزرگ بودن نوک بینی و غیره در بینی آن ها وجود دارد. این افراد پیش از هرچیز بهتر است تا یک سال صبور باشند ؛ چراکه بیشتراین مشکلات اغلب به دلیل تورم بینی بوده که تا 1 سال ادامه دارد. در صورتی که بعد از گذشت 1 سال همچنان عیوب بینی برطرف نشد ، این افراد می توانند برای عمل بینی ترمیمی اقدام نمایند.

دسته سوم افرادی هستند که انجام جراحی بینی ثانویه برای آن ها ضرورت پیدا می کند. در بیشتر این موارد مشاهده می شود که این بیماران جراحی زیبایی بینی اولیه خود را نزد جراح بی تجربه و غیر متخصص انجام داده اند. از جمله مواردی که موجب ضرورت انجام جراحی ترمیمی بینی می شود به مواردی مثل مشکلات تنفسی ، چسبندگی بینی ، بد شکلی و کوچک شدن بیش از حد بینی ، سربالا و نوک نیز شدن بینی به نحوی که بینی حالت غیر طبیعی پیدا می کند ، فرو رفتگی و اسکار روی بینی ، غیر قرینه بودن بینی ، کج شدن بینی و غیره می باشد. دسته چهارم نیز افرادی هستند که مراقبت های بعد از عمل بینی را جدی نمی گیرند و یا بینی آن ها در اثر سانحه ای دچار آسیب می شود این فراد نیز در برخی شرایط مجبور به انجام عمل ترمیمی بینی می شوند.

چرا عمل زیبایی بینی گاهی با شکست مواجه می شود ؟

دکتر علی جاودانی ، در پاسخ به این پرسش که چرا برخی عمل های زیبایی بینی با شکست مواجه می شوند 4 عامل را تاثیر گذار می داند :

انجام روش های جراحی به شیوه نادرست توسط افراد غیر متخصص

عدم مراقبت صحیح و رعایت نکات بعد از جراحی بینی

انتظارات غیر منطقی از نتیجه عمل بینی

ارزیابی ناقص و ضعیف از رینوپلاستی

نقش جراح در عمل ثانویه بینی چیست ؟

در انجام جراحی بینی ، جراح نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد ؛ زیرا انتخاب یک جراح نامناسب موجب می شود تا نتایج بسیار بد و غیر قابل برگشتی از عمل بینی حاصل شود. در بهترین حالت نیز ممکن است نتایج قابل انتظاری که از رینوپلاستی انتظار می رفت ، حاصل نشود و به این ترتیب فرد باید برای عمل بینی ترمیمی اقدام نماید. زمانی که برای بار دوم تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار می گیرید باید این نکته را در نظر داشته باشید که جراحی سخت تری را پیش رو دارید و باید بیشتر در رابطه با تجربه ، دانش و تخصص پزشک خود تحقیق کنید تا بتوانید بهترین جراح بینی را انتخاب نمایید. در صورتی که برای بار دوم نیز انتخاب نامناسبی داشته باشید ، ممکن است به عمل سوم نیز نیاز پیدا کنید و باید بدانید که هربار این عمل پیچیده و سخت تر می شود. در ادامه به مهم ترین ویژگی های جراح خوب برای انجام عمل ترمیمی بینی اشاره شده است :

داشتن سابقه کاری بالا و نمونه کارهای خوب بسیار

تجربه ، تخصص ، دانش و مهارت های لازم در زمینه عمل بینی و عمل های ترمیمی

داشتن روابط خوب با متقاضیان عمل

اولویت قرار دادن سلامتی روحی و جسمی بیمار پیش از هر موضوع دیگر

توانایی انجام جراحی متناسب با مشخصه بینی و چهره هر فرد

معمولا جراحانی که مراجعه کنندگان زیادی دارند و بیشتر آن ها از نتیجه عمل بینی خود راضی هستند ، نشان می دهد که جراح مورد نظر از تجربه و مهارت کافی برخوردار است.

عمل بینی ترمیمی چه مشکلاتی را برطرف می کند ؟

از جمله مشکلاتی که با روتوش بینی قابل برطرف شدن می باشد به شرح زیر است :

مشکلاتی که در جراحی قبلی موجب اختلال در تنفس بیمار شده باشد.

افتادگی نوک بینی که در جراحی ترمیمی با استفاده از تقویت غضروف ها از افتادگی نوک بینی جلوگیری می کنند تا این مشکل به صورت کامل برطرف شود. معمولا برای این کار از غضروف های پشت گوش و یا دنده خود بیمار استفاده می شود.

در برخی موارد ممکن است بعد از انجام جراحی بینی اولیه ، انحراف بینی یا کجی تیغی سپتوم اتفاق بیفتد که با انجام تکنیک های جراحی می توان این مشکل را برطرف نمود.

در شرایطی که قوز بینی با انجام عمل برطرف نشده باشد که برای از بین بردن آن برآمدگی بینی به اندازه ای برش می خورد تا به حالت طبیعی برسد.

این جراحی می تواند با هدف قرینه سازی سوراخ های بینی که در عمل اولیه دچار ناهماهنگی شده است نیز انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha