یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛احتمال انتقال گرد و خاک از کشور عراق به ایران

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور گفت: امروز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب برای خش‌هایی از هرمزگان، جنوب استان کرمان و جنوب شرق استان فارس بارش پیش‌بینی می‌شود که در برخی از مناطق این بارش‌ها همراه با وزش باد شدید موقتی است.

وی ضمن اشاره به اینکه وضعیت جوی کشور طی روز پنجشنبه آرام است، ادامه داد: مجددا از روز جمعه مناطق جنوب شرق سیستان و بلوچستان و طی روزهای شنبه و یکشنبه در بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز شاهد رگبار باران و رعد و برق هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در مناطق مذکور وزش باد شدید موقتی که گاهی همراه با خیزش گرد و خاک است را انتظار داریم که این شرایط در مناطق مستعد همراه با بارش تگرگ رخ می‌دهد، افزود: طی پنج روز آینده بخش‌هایی از شرق، شمال شرق، جنوب،‌ جنوب شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز با وزش باد شدید مواجه هستند که در مناطق مستعد با خیزش گرد و خاک همراه است.

رفیعی با اشاره به اینکه طی سه روز آتی احتمال انتقال گرد و خاک از کشور عراق به مناطق جنوبی،‌ غربی و جنوب غربی کشور وجود دارد، اظهار کرد: آب‌های دریای خزر امروز و روز جمعه مواج و متلاطم است و امروز غرب خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج می‌شود و همچنین طی پنج روز آینده شرق دریای عمان این شرایط را تجربه می‌کند که فعالان دریایی و صیادان باید به ویژه در مناطق ساحلی و دور از ساحل در سیستان و بلوچستان و مناطق شرقی استان هرمزگان توجه لازم را داشته باشند؛ چراکه افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی به ۱/۵ و در مناطق فراساحلی به ۲/۵ متر نیز می‌رسد.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف است و فردا نیز شرایط جوی در پایتخت تغییری نمی‌کند. بیشینه دمای هوا در پایتخت نسبت به دیروز سه درجه کاهش دارد و به ۳۶ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما نیز نسبت به روز گذشته سه درجه کاهش پیدا کرد و به ۲۶ درجه بالای صفر رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha