مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نکته اصلی در تزریق دوز یادآور این است که نوع واکسن تزریقی از اهمیت چندانی برخوردار نیست بلکه صرف تزریق دوز یادآور مهم است.

تزریق دوز یادآور مهم است نه نوع واکسن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمد پهلوان در خصوص لزوم تزریق دوز یادآور کرونا عنوان کرد: در این زمینه خیلی حساسیتی روی تفاوت نوع واکسن‌ها وجود ندارد اما پیشنهاد ما استفاده از واکسن‌های نوترکیب داخلی است که اثربخشی بسیار بالایی داشته و از لحاظ ایمنی نیز وضعیت مطلوبی دارد. بر این اساس واکسن‌هایی مثل فخرا، رازی، کووپارس و... واکسن‌های خوبی است؛ هرچند شهروندان می‌توانند از واکسن‌های قبلی که تزریق کردند نیز استفاده کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر واکسن‌های متعدد در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد موجود است. باید توجه داشت شهروندان اگر تزریق واکسن خود را به عنوان دوز یادآور انجام دهند، اثربخشی آن را در کنترل کرونا خواهیم دید. همچنین نگرانی‌ها از ابتلای افراد نیز کاهش پیدا می‌کند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص افراد مشمول دریافت دوز یادآور اظهار کرد: برای دوز یادآور مبنای سالانه تعریف شده است. افراد بالای ۱۸ سال فارغ از اینکه سه دوز تزریق کرده باشند یا ۲ دوز، اگر از نوبت تزریق قبلی‌شان ۶ ماه گذشته باشد، مشمول دریافت دوز یادآور هستند.

پهلوان گفت: در حال حاضر از مجموع کسانی که دوز یادآور را تزریق کرده‌اند، هنوز آمار تجمیعی تهیه نشده ولی در مجموعه تحت پوشش دانشگاه‌ علوم پزشکی مشهد روزانه حدود ۲۰۰۰ نفر برای تزریق دوز یادآور اقدام می‌کنند که البته ظرفیت ما بسیار بیشتر از این عدد است.

وی ادامه داد: ما در ۱۰ روز گذشته هم از لحاظ بستری‌های جدید و هم از لحاظ بستری‌های موجود افزایشی نزدیک به سه برابر داشته‌ایم. این آمار هم مربوط به استان است و هم مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد توصیه کرد: در حال حاضر برای جلوگیری از گسترش سریع‌تر این ویروس رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دوز یادآور از مهم‌ترین اقدامات به شمار می‌آید. همچنین استفاده از ماسک در فضاهای سربسته الزامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha