سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 342119

بدن نیازهای متفاوتی دارد. مردان در مقایسه با زنان بیشتر به برخی مواد مغذی و کمتر به برخی دیگر نیاز دارند.

بهترین مولتی ویتامین برای آقایان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث لاین به عنوان مثال، از آنجایی که آنهایی که در بدو تولد به مردان اختصاص داده شده اند، ماهیانه از طریق قاعدگی خون از دست نمی دهند، در خطر کم خونی فقر آهن قرار دارند. بنابراین، نیاز به آهن برای مردان کمتر است.

در حالی که این امکان برای اکثر افراد وجود دارد که نیازهای غذایی خود را تنها از طریق رژیم غذایی تامین کنند، برخی ممکن است به مکمل‌ها نیاز داشته باشند، به خصوص اگر مشکلاتی با جذب مواد مغذی داشته باشند، از یک رژیم غذایی محدود پیروی کنند یا به دلیل آلرژی یا شرایط سلامتی نیاز به حذف برخی غذاها داشته باشند.

علاوه بر این، مردان مسن بیشتر در معرض خطر کمبود چندین ماده مغذی از جمله ویتامین‌های B12 و D هستند.

با توجه به اینکه حداقل 50 درصد آمریکایی ها مولتی ویتامین مصرف می کنند این سوال را ایجاد می کند: آیا آمریکایی ها پول را دور می اندازند؟ آیا ویتامین ها و مکمل ها واقعا برای سلامتی و تندرستی ما ضروری هستند؟ یا می توانید مواد مغذی ضروری مورد نیاز خود را تنها از طریق رژیم غذایی دریافت کنید؟

خوب، حداقل برای زنان باردار، مکمل اسید فولیک برای رشد جنین ضروری است. اما وقتی نوبت به سلامتی مردان می‌رسد، پاسخ آنقدرها هم سخت نیست.

نحوه انتخاب مولتی ویتامین برای مردان

قبل از شروع یک مکمل جدید، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی در مورد هر گونه کمبود تغذیه ای که ممکن است نیاز به پر کردن داشته باشید، و همچنین هر مکملی که ممکن است لازم باشد از آن اجتناب کنید، صحبت کنید.

اگر پزشک شما یک ماده مغذی خاص را توصیه می کند، ممکن است بخواهید به جای مولتی ویتامین، آن ماده مغذی را مصرف کنید - به خصوص اگر نگران زیاده روی در مصرف برخی ویتامین ها یا مواد معدنی هستید.

به عنوان مثال، مکمل های ویتامین E و کلسیم ممکن است در صورت مصرف در دوزهای بالا مشکل ساز باشند .

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام مولتی ویتامین برای شما مناسب است، عواملی مانند:

درصد DV

در حالی که 100٪ DV ممکن است ایده آل به نظر برسد، مطمئن شوید که از مقادیر توصیه شده تجاوز نکنید. انتخاب مولتی ویتامینی که کمتر از 100 درصد DV را برای برخی از مواد مغذی داشته باشد، مشکلی ندارد، به خصوص اگر به طور منظم آنها را در رژیم غذایی خود مصرف کنید.

کیفیت

مکمل های با کیفیت بالا را از مارک های مورد اعتماد انتخاب کنید. به دنبال مهر و موم سازمان هایی مانند USP و NSF بر روی بسته بندی محصول باشید که نشان می دهد محصول از نظر کیفیت و برچسب گذاری دقیق توسط شخص ثالث آزمایش شده است.


آلرژی

همیشه برچسب مواد تشکیل دهنده را برای آلرژن های احتمالی مانند لبنیات، گلوتن یا ماهی بررسی کنید.


نگرانی های خاص سلامتی

بر اساس نگرانی های سلامتی خاص خود، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی در مورد اینکه آیا مواد مغذی خاصی وجود دارد که باید در مولتی ویتامین به دنبال آنها باشید یا از آنها اجتناب کنید صحبت کنید.


شکل

مولتی ویتامین ها به اشکال مختلفی از جمله کپسول های قابل بلعیدن، قرص های قابل حل، مایعات و صمغ ها موجود هستند. به دنبال فرمی باشید که راحت ترین حالت را برای شما دارد.


مقدار مصرف

اگر اغلب مصرف ویتامین های خود را فراموش می کنید، محصولی را انتخاب کنید که فقط یک بار در روز مصرف شود.


بودجه

از آنجایی که برخی از مکمل ها دوز توصیه شده بیش از یک قرص در روز دارند، مهم است که قیمت هر وعده را هنگام تعیین اینکه کدام محصول به بهترین وجه با بودجه شما مطابقت دارد، در نظر بگیرید.


تاریخ انقضا

تاریخ انقضا را بررسی کنید تا مطمئن شوید که محصول هنوز در بهترین حالت خود است.


مردان روزانه چه ویتامین هایی مصرف کنند؟

هنگام انتخاب مولتی ویتامین، باید به مواد مغذی موجود نیز توجه کنید.

نیازهای ریزمغذی‌ها بسیار شخصی است و بسته به سن و جنس متفاوت است. آنها همچنین می توانند تحت تأثیر شرایط بیماری مزمن و داروها قرار گیرند.

با این حال، به طور کلی، مردان بزرگسال باید مطمئن شوند که ویتامین ها و مواد معدنی زیر را به اندازه کافی دریافت می کنند:

ویتامین A: برای سلامت پوست، چشم و سیستم ایمنی لازم است
ویتامین C: برای سیستم ایمنی و تولید کلاژن ضروری است
ویتامین های B: در متابولیسم انرژی و تولید گلبول های قرمز نقش دارند
کلسیم، منیزیم، ویتامین D و ویتامین K: برای سلامت استخوان حیاتی است
ویتامین E و سلنیوم: آنتی اکسیدان هایی که به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک می کنند
منیزیم و پتاسیم: تنظیم فشار خون و انقباض قلب و عضله و ارتقای سلامت قلب و عروق
چندین مولتی ویتامین برای مردان همچنین ممکن است حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، گیاهان دارویی یا آنتی اکسیدان هایی باشد که می تواند برای سلامت پروستات مفید باشد.

چرا ویتامین ها لازم است؟

ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامت کلی شما ضروری هستند. آنها نقش های حیاتی بسیاری را در بدن شما انجام می دهند، از تولید انرژی گرفته تا اطمینان از عملکرد صحیح سیستم های بدن.

عدم دریافت کافی برخی از مواد مغذی می تواند بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارد و حتی در ایجاد برخی بیماری ها نقش داشته باشد.

آیا مولتی ویتامین های مردانه موثر هستند؟

در حالی که مولتی ویتامین‌ها امیدوارکننده به نظر می‌رسند، به خصوص وقتی می‌دانید که تمام نیازهای غذایی خود را از طریق رژیم غذایی تامین نمی‌کنید، تحقیقات در مورد اثربخشی آنها متفاوت است.

با این حال، بعید است که آنها در اکثر افراد سالم آسیبی ایجاد کنند.

اگر یک متخصص مراقبت های بهداشتی تشخیص دهد که شما در یک ماده مغذی خاص کمبود دارید، احتمالاً مصرف یک ویتامین را به جای مولتی ویتامین توصیه می کند، زیرا یک مولتی ویتامین حاوی مواد مغذی اضافی است که ممکن است به آنها نیاز نداشته باشید.

توجه به این نکته مهم است که مولتی ویتامین ها جایگزین یک رژیم غذایی متعادل نیستند. در عوض، مکمل ها برای افرادی طراحی شده اند که نمی توانند نیازهای غذایی خود را تنها از طریق رژیم غذایی خود تامین کنند.

به همین دلیل، ممکن است مولتی ویتامین برای همه ضروری نباشد.

آیا مصرف هر روز مولتی ویتامین خوب است؟

مصرف روزانه مولتی ویتامین احتمالا بی خطر است، اما مهم است که احتمال مسمومیت را در نظر بگیرید. اگر از یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی استفاده می کنید، ممکن است بیشتر از مقدار توصیه شده برخی از مواد مغذی مصرف کنید .

دو نوع ویتامین وجود دارد

  • محلول در آب
  • محلول در چربی

ویتامین های B و ویتامین C محلول در آب هستند. مقادیر اضافی این ویتامین ها از طریق ادرار دفع می شود.

در حالی که ویتامین های محلول در آب به طور کلی بی خطر هستند، مصرف مداوم دوزهای بسیار زیاد برخی از آنها ممکن است خطرآفرین باشد. به عنوان مثال، مصرف دوزهای بسیار بالای ویتامین B6 می تواند منجر به علائم عصبی و آسیب عصبی غیرقابل برگشت در طول زمان شود.

ویتامین‌های محلول در چربی، از جمله ویتامین‌های A، E و K، می‌توانند در صورت مصرف بیش از حد در کبد تجمع کنند .

به همین دلیل، زیاده روی در مصرف ویتامین های محلول در چربی ممکن است و می تواند به سلامتی شما آسیب برساند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که مصرف مقادیر زیاد ویتامین E از مکمل ها ممکن است با افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان سالم مرتبط باشد.

در حالی که ویتامین D همچنین یک ویتامین محلول در چربی است، سمیت آن بسیار نادر است، زیرا رسیدن به سطح سمی دشوار است مگر اینکه مقادیر مگادوز ویتامین D را برای مدت زمان طولانی مصرف کنید.

علاوه بر این، هنگامی که برخی از مواد معدنی مانند آهن بیش از حد مصرف شوند، می توانند بر جذب سایر مواد مغذی تأثیر بگذارند و عوارض جانبی مانند غش یا ناراحتی معده ایجاد کنند.

در یک نکته مشابه، زمانی که کلسیم بیش از حد مصرف شود، ممکن است باعث مشکلات قلبی عروقی شود.

بنابراین، مهم است که فقط در صورت نیاز از مکمل ها استفاده کنید. با یک متخصص مراقبت های بهداشتی در مورد اینکه آیا مولتی ویتامین برای شما مناسب است صحبت کنید.

بهترین زمان برای مصرف مولتی ویتامین چه زمانی است؟

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین برخی از مولتی ویتامین ها این است که باید همراه غذا مصرف شوند . برخی دیگر ادعا می کنند که می توان آنها را بدون غذا مصرف کرد، اگرچه این می تواند باعث ناراحتی معده شود.

ویتامین های محلول در چربی زمانی بهتر جذب می شوند که همراه با یک وعده غذایی حاوی چربی های سالم مصرف شوند. برای اینکه بیشترین بهره را از مولتی ویتامین خود ببرید، بهتر است آن را همراه با غذا مصرف کنید.

اینکه کدام وعده غذایی را با مولتی ویتامین خود مصرف کنید به خودتان بستگی دارد، اما مصرف آن با همان وعده غذایی هر روز می تواند به شما کمک کند مصرف مداوم آن را به خاطر بسپارید.

در حالی که ممکن است (و توصیه می شود) نیازهای غذایی خود را با مصرف یک رژیم غذایی متعادل تامین کنید، برخی از افراد ممکن است از مقادیر توصیه شده روزانه ویتامین ها و مواد معدنی کوتاهی کنند.

با توجه به طیف گسترده ای از مولتی ویتامین های با کیفیت بالا برای انتخاب، مطمئناً چیزی را پیدا خواهید کرد که برای شما مفید باشد.

فقط به یاد داشته باشید، بهتر است قبل از مصرف مکمل ها با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید، به خصوص اگر از داروهای دیگر تجویز شده یا بدون نسخه استفاده می کنید.

آیا ویتامین ها برای مردان واقعا موثر هستند؟


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینگل کر علیرغم اندازه بازار بزرگ صنعت مکمل، تحقیقات نسبتا کمی در مورد اثربخشی ویتامین ها انجام شده است. و برای مطالعاتی که وجود دارند، یافته ها اغلب متناقض هستند.شواهد محکمی از مزایا وجود ندارد.
یک مطالعه در مقیاس بزرگ، معروف به Physicians’ Health Study II، گروهی از پزشکان مرد را برای بیش از یک دهه (بین سال‌های 1997 تا 2011) تحت بررسی قرار داد، زیرا آنها یا مولتی ویتامین یا دارونما مصرف می‌کردند. نتایج؟ به گفته سسو، سرپرست این مطالعه، افرادی که از مولتی ویتامین استفاده می کردند، 8 درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان و همچنین کاهش خطر ابتلا به آب مروارید را نشان دادند. با این حال، آنها کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را نشان ندادند.

از سوی دیگر، مطالعه‌ای در سال 2019 که توسط دانشگاه‌های تافتس و هاروارد انجام شد و در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شد، نشان داد که استفاده از مکمل‌های غذایی تأثیری بر مرگ و میر ندارد (یعنی کمکی به زندگی طولانی‌تر افراد نمی‌کند).

از همه اینها چه نتیجه ای می توان گرفت؟ سسو می‌گوید: «برای اکثر مردان، احتمالاً هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای وجود ندارد که چرا باید مکمل‌های غذایی مصرف کنند.

مکمل ها می توانند شکاف های تغذیه ای را پر کنند

با این حال، اگر رژیم غذایی شما فاقد ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی است (به عنوان مثال، رژیم گیاهخواری یا بدون گلوتن دارید، که هر دو می توانند منجر به کمبود ویتامین B12 شوند)، یک مولتی ویتامین می تواند به پر کردن این حفره کمک کند. علاوه بر این، اگر یک بیماری زمینه‌ای خاص دارید یا فقط می‌خواهید مراقب تغذیه خود باشید، سسو می‌گوید که ممکن است بخواهید پس از صحبت با پزشک یا متخصص تغذیه خود، یک مولتی ویتامین را در نظر بگیرید.

تداخلات ویتامین را بررسی کنید

مهم است که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد مکمل ها مشورت کنید، زیرا ممکن است تداخلات احتمالی با سایر داروها وجود داشته باشد. سسو می گوید که او کمتر نگران تداخل یک ویتامین با ویتامین دیگر است زیرا در مورد ترکیب مکمل ها و داروها است.

به عنوان مثال، کاریل نیکل، MS، RDN، مدیر تغذیه در Persona می گوید، برای مثال، ویتامین K و داروهای ضد انعقاد همیشه خوب نیستند.

او می‌گوید: «ویتامین K یک ویتامین ضروری برای تقویت مقادیر طبیعی لخته شدن خون در بدن و جلوگیری از خونریزی بیش از حد است.» با این حال، هنگامی که ویتامین K ترکیب شود، می تواند در برابر داروهای ضد انعقاد عمل کند و خطر لخته شدن خون را افزایش دهد.

از مصرف ویتامین زیادی پرهیز کنید

مطالعه تافتس و هاروارد نشان داد که مقادیر زیاد مکمل های کلسیم (بیش از 1000 میلی گرم در روز) با افزایش خطر مرگ ناشی از سرطان مرتبط است.

دوزهای بالای ویتامین ها نیز می تواند به طور بالقوه خطرناک باشد. طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت، ویتامین A بیش از حد می تواند باعث تهوع، سردرد یا سرگیجه و در شدیدترین (و نادر) شرایط، حتی مرگ شود.

هنوز نمی دانید که آیا مصرف ویتامین ها هدر دادن پول است؟ سسو می‌گوید: «اگر به انتخاب‌هایتان اهمیت می‌دهید، نمی‌توانم بگویم که دور ریختن پول است. اما هرگز نباید تصور کرد که از آنچه مصرف می‌کنید نیز سود می‌برید.»

مردان چه ویتامین هایی مصرف کنند؟

اگر به فکر شروع یک رژیم ویتامین هستید، سسو می‌گوید بهترین انتخاب شما این است که یک مکمل مولتی ویتامین ضروری دریافت کنید.

سسو می‌گوید: «شما می‌خواهید چیزی را پیدا کنید که تا حد ممکن وسعت داشته باشد. چه نیاز باشد که مقدار خاصی از ویتامین B6 باشد یا مقدار خاصی از ویتامین C، من کمتر در مورد آن نگران هستم. این واقعاً برای اطمینان از داشتن وسعت ویتامین ها و مواد معدنی است.»

برای متخصص تغذیه نیکل، تعداد انگشت شماری مواد معدنی و مکمل‌ها وجود دارد که او توصیه می‌کند مردان هنگام خرید مولتی ویتامین مراقب آن‌ها باشند، چه آدامس‌ها، ژل‌های نرم یا کپسول‌ها. آنها عبارتند از:

روی

در حالی که این ماده معدنی اغلب با ایمنی و کنترل قند خون مرتبط است، نیکل می‌گوید که فواید دیگری برای مردان نیز دارد. روی برای سلامت پروستات و باروری ضروری است، چیزی که با افزایش سن مردان بیشتر نگران کننده می شود.


سلنیوم

نیکل می گوید: «سلنیوم یک ماده مغذی مهم است که به بدن کمک می کند سلنوپروتئین هایی تولید کند که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند. همچنین از سیستم ایمنی، عملکرد پروستات و تحرک سالم اسپرم حمایت می کند.


کوآنزیم Q10 (CoQ10)

نیکل می گوید این ماده محلول در چربی و "ماده ویتامین مانند" مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند و "ممکن است به بدن کمک کند انرژی ایجاد کند و یک پاسخ التهابی سالم را تقویت کند." و مانند سلنیوم، تعداد و تحرک اسپرم را نیز افزایش می دهد.
امگا 3 و -6: این اسیدهای چرب یک متحد کلیدی برای سلامت سیستم عصبی، مغز و قلب هستند. نیکل می گوید: «رژیم غذایی معمولی غربی شامل اسیدهای چرب امگا 6 بسیار زیاد و امگا 3 کافی نیست. "مکمل می تواند به بازیابی نسبت بهینه کمک کند." آنها همچنین بر غلظت اسپرم تأثیر مثبت می گذارند.


چه ویتامین هایی مصرف کنم؟

هنگامی که تصمیم به مصرف مکمل گرفتید، حتما به دنبال مهر و موم USP یا NSF باشید، دو سازمانی که استانداردهایی را برای مکمل‌ها ایجاد کرده‌اند، زیرا سازمان غذا و دارو (FDA) آنچه را که در آنها وجود دارد تأیید نمی‌کند.

مجدداً، چه تصمیم به مصرف ویتامین، مکمل یا مولتی ویتامین روزانه مردانه داشته باشید، باید این تصمیم را همراه با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بگیرید.

آیا همه مردان باید مکمل مصرف کنند؟

قطعا نه. افراد زیادی هستند که از یک الگوی غذایی خوب پیروی می کنند و اصلاً به ویتامین نیاز ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha