یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ کاهش کیفیت هوا در شهرهای مرزی غرب و جنوب غرب

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای جنوب سیستان‌و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعت‌های بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور شاهد جوی آرام و پایدار هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا علاوه بر جنوب سیستان‌و بلوچستان در شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان نیز در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده را انتظار داریم، ادامه داد: فردا در گیلان و مازندران بارش خفیف و پراکنده باران به همراه کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: از بعدازظهر فردا تا روز یکشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر، در شمال آذربایجان غربی و شرقی، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی با روند کاهش نسبی دما مواجه هستیم.

نقشینه با بیان اینکه دریای خزر در این مدت مواج و متلاطم است، افزود: در سه روز آینده در شهرهای مرزی غرب و جنوب غرب کشور آسمان غبار آلود است و انتظار کاهش کیفیت هوا را داریم.

وی توضیح داد: روز جمعه در شرق مازندران و گلستان و همچنین در ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان رگبار رخ می‌دهد و برای روز شنبه در شمال آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و سواحل شمالی کشور بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود و در ساعات بعد از ظهر هم در بخش‌هایی از ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان شاهد گبار هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران اظهار کرد: تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف دارد و بیشنیه دمای امروز آن ۳۹ درجه بالای صفر و فردا به ۳۸ درجه بالای صفر و روز جمعه به ۴۰ درجه می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha