دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 342917

گاهی اوقات برای والدین سخت است که فرزندشان را وادار به مصرف داروهای لازم کنند بنابراین نیاز است شگردهایی بدانند تا هم دارو مصرف شود و هم به اعتماد کودک آسیبی وارد نشود.

چگونه به کودکان دارو بدهیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی یک مراقب بهداشتی پیشنهاداتی را برای آسان تر کردن این مصیبت ارائه می دهد.

امیلی گلاروم، متخصص زندگی کودک در موسسه قلب در بیمارستان کودکان لس آنجلس، این نکات را ارائه می دهد: صادق باشید، آن را تمرین کنید، انتخاب کنید، برنامه ای تنظیم کنید و اجازه دهید کودک جرعه جرعه ای بنوشد یا از نی استفاده کند.

گلاروم بیمارستان گفت: "ما دوست داریم صداقت را ترویج کنیم." «پنهان کردن دارو در غذا می‌تواند باعث شود بچه‌ها احساس فریب خوردگی کنند و نسبت به غذاهای مختلف کمی بی‌اعتمادی یا حتی تنفر ایجاد کنند.

"چیزی که من در گذشته با آن برخورد کرده ام این است که کودک ممکن است متوجه شود که داروی او با غذا مخلوط شده است، و سپس ممکن است به طور کامل از خوردن آن غذا دست بکشد، یا بیشتر مراقب غذایی باشد که می‌خورد.

در حالی که گلاروم توصیه می‌کند سعی نکنید دارو را در غذا پنهان کنید، اگر بچه‌ها دارو را با غذا یا نوشیدنی مخلوط کنید، تا زمانی که از آن مطلع باشند اشکالی ندارد.

"مطمئن شوید که کودکان از آن آگاه هستند و در مورد اینکه چرا به دارو نیاز دارند صادق باشید.

به عنوان مثال، چیزی مانند "ما در تلاشیم تا با این کار به بدن شما کمک کنیم احساس بهتری داشته باشند" یا "ما سعی میکنیم به معده تو کمک کنیم تا احساس بهتری داشته باشد. به خصوص اگر این دارویی است که آنها باید طولانی مدت مصرف کنند، می تواند به آنها کمک کند تا درک و کنترلی روی آن پیدا کنند.

گلاروم پیشنهاد کرد: شروع کنید و به یک برنامه ثابت "زمان دارویی" پایبند باشید.

زمانی که برای انجام آن کار می کند، گزینه هایی را پیشنهاد دهید. به عنوان مثال، به فرزندتان اجازه دهید داروی مایع را از طریق قطره چکان یا فنجان دریافت کند. یا به انتخاب آب یا آب میوه اجازه دهید تا یک قرص را بخورد. زمان‌های مصرف دارو نیز ممکن است کمی انعطاف‌پذیر باشد، مثلاً اجازه دهید کودکتان انتخاب کند که آیا قبل یا بعد از حمام دوز را مصرف کند.

زمانی را برای تمرین مصرف دارو اختصاص دهید، به خصوص اگر از مایعات به قرص ها تغییر داده شده.

گلاروم گفت ترس از خفگی می تواند یک مانع باشد. اول میتوانید با آب نبات سایز کوچکتر تمرین کنید و سپس با اب نباتی که به اندازه قرص تقریبی باشد امتحان کنید.

اگر فرزندتان از طعم یک داروی مایع خوشش نمی‌آید، ممکن است به او اجازه دهید آن را در بخش‌های کوچک بنوشد، سپس هر دوز کوچک را با کمی آب یا نوشیدنی‌ای که دوست دارد همراه کنید.

گلاروم گفت: بین دوزهای مصرفی، کمی پاداش، مانند کار بر روی یک کتاب رنگ آمیزی یا قرار دادن یک بلوک لگو روی یک ساختار، ارائه دهید.

یک جایگزین برای کودکی که نمی خواهد مایعات را برای شستن دارو بنوشد، استفاده از نی است. این می تواند حواس پرتی خوبی ایجاد کند و نیروی کافی قوی برای شستن سریع قرص ایجاد کند.

گلاروم گفت: "این کمک می کند تا کمی اعتماد به نفس بیشتری به آنها بدهیم،برای یک نوزاد، می توانید از یک سرنگ استفاده کنید و قطره هایی را بین گونه و زبان کودک بریزید و اجازه دهید هر قطره تا زمانی که دوز کامل آن کم شود، بلعیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha