دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 342918

رییس فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به اهمیت تغذیه با شیر مادر، گفت: شیر مادر سرشار از ریزمغذی‌ها است و نقش عمده‌ای در تغذیه نوزاد دارد. توصیه شده تا دو سالگی تغذیه با شیر مادر ادامه داشته باشد.

اهمیت تغذیه نوزاد با شیرمادر تا دو سالگی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا مرندی در همایش هفته ترویج تغذیه با شیر مادر، در پیامی ویدیویی گفت: در قرآن در چند آیه به اهمیت تغذیه با شیر مادر اشاره شده است. همچنین در آکادمی‌های مختلف دنیا بر تغذیه با شیر مادر تاکید شده و حامی و طرفدار جدی تغذیه با شیر مادر هستند.

وی افزود: شیر مادر سرشار از ریزمغذی‌ها است و نقش عمده‌ای در تغذیه نوزاد دارد. توصیه شده تا دو سالگی تغذیه با شیر مادر ادامه داشته باشد. زیرا سرشار از همه مواد مغذی مورد نیاز نوزاد است. در عین حال علاوه بر فواید تغذیه با شیر مادر برای نوزاد، برای مادر هم فوایدی دارد؛ از جمله جلوگیری از استرس مادر، جلوگیری از افسردگی مادر و ایجاد ارتباط عاطفی بین مادر و نوزاد.

مرندی با بیان اینکه توصیه آکادمی کودکان آمریکا این است که آموزش درباره اهمیت تغذیه با شیر مادر را از دوران مهدکودک آغاز کنیم، ادامه داد: بعد هم این آموزش‌ها باید در مدارس، دانشگاه‌ها، محافل، قوانین، در بین کارفرماها و ... ارائه شده و توصیه‌هایی که بر اساس آن مادر بتواند از هر فرصتی برای شیر دادن استفاده کند، اعمال شوند. علاوه بر این در حوزه پزشکی باید به خانواده‌ها از زمان بارداری تا بعد از تولد کودک آموزش داده شود.

وی گفت: هرچه بر روی فرهنگ تغذیه با شیر مادر کار شود، احتمال انصراف زودهنگام از این اقدام کاهش می‌یابد. در عین حال نقش حمایتی پدر نیز بسیار مهم است. برای حفظ و نگهداری این مائده آسمانی‌ و برای داشتن جامعه سالم‌تر در آینده، تغذیه با شیر مادر بسیار مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha