تصور کنید پوست و موی سر ما می توانستند حرف بزنند! آن وقت چه چیزهایی از ما می خواستند و یا چه شکایت هایی از ما داشتند؟ این که خیلی وقت است حالشان خوب نیست یا از شوینده ای که استفاده می کنیم خوششان نمی آید؟ شاید هم کمی کم آب شده اند و نیاز به رطوبت رسانی دارند. مو یکی از حساس ترین قسمت های یک بدن است که سریع تحت تاثیر عوامل مختلف قرار می گیرد مثل بیماری، داروی جدید، شوینده ها، آب و هوا و حتی سبک زندگی. پس اینکه به موهایمان دقت کنیم یا اینکه به صدایشان گوش بدهیم یک مهارت است.ابتدا باید بدانیم موهای ما در چه شرایطی قرار دارند؟ خیلی خشک و شکننده شده اند یا چرب و کم پشت؟ یکی از مهم ترین مشکلات مو ریزش غیر طبیعی آن است.

چطور باید بهترین شامپو مورد نیاز موهایمان را انتخاب کنیم؟

بهترین انتخاب برای درمان ریزش مو

ریزش موها به علل مختلفی بستگی دارد گاهی مشکل از عوامل بیرونی نشات می گیرد و گاهی هم باید فاکتورهای سلامتی درونی بدن را بررسی کرد تا به علت این مساله پی برد. دو راه حل ساده برای درمان و یا پیشگیری از ریزش مو وجود دارد. قرص تقویت مو و شامپوی مناسب. اما باید شامپو ضد ریزش مصرف کنم یا قرص تقویت مو؟ و چطور باید این موضوع را تشخیص بدهم؟

این مساله سپس روی درخشانی و شادابی مو و ریشه آن تاثیر خواهد گذاشت و در انتها ممکن است با ریزش عجیب و غریب موها رو به رو شویم و دستپاچه مان کند!

اما درست در همین زمان است که باید دست به کار شویم و درمان را شروع کنیم ویا اگر خیلی تصادفی این متن را می خوانید از همین حالا می توانید از این موضوع مهم که ظاهر شما را تحت تاثیر قرار می دهد پیشگیری کنید.

پله ی اول قرص یا شامپو؟

برای اینکه متوجه بشویم موی ما قرص های مکمل مخصوص مو را صدا می زند یا شامپوی مورد نیازش را، بهتر است ابتدا با چند نکته آشنا شویم:

به نظر می رسد بد نباشد کمی این نکته را بررسی کنیم که آیا شامپوهای ضد ریزش می توانند ریزش مو را متوقف کنند؟

اگر علت ریزش موی سر درماتیک سبورئیک باشد ( شوره سر) و یا پسوریازیس، یعنی به علت التهاب در ناحیه پوست سر درچار ریزش مو شدید که در این حالت پوست سر شما درچار التهاب می شود و ممکن است احساس سوزش و خارش داشته باشید و با خارش بیش از اندازه به فولیکول های مو آسیب برسانید پس باید از شامپوهای مخصوص این مشکل استفاده کرد.

اما چقدر تاثیر گذار است؟ این شامپوها در ریزش مو تاثیری ندارند چرا که مدت زمان کوتاهی را با پوست سر در تماس هستند اما نکته کلیدی اینجاست که: از التهاب جلوگیری می کند و مانع ریزش مو می شود.

پس قرص های تقویت و ضد ریزش مو چه کار می کنند؟ این قرص ها دقیقا برای نیاز و کمبودهای بدن به مواد مغذی ساخته شده است. بنابراین اگر به قرص نیاز پیدا کردیم یعنی بدن ما دچار کمبود ویتامین ها، مینرال ها و مواد معدنی شده است مثل: ویتامین گروهB، A، روی، بیوتین، آهن و ویتامین C.

چطور باید بهترین شامپو مورد نیاز موهایمان را انتخاب کنیم؟

اما ماجراجویی در مورد اینکه: شامپو ضد ریزش مصرف کنم یا قرص تقویت مو؟ همینجا تمام نمی شود. این مطلب را میتوانید در آنلاین دارو مفصل پیگیری کنید مثلا شاید دوست داشته باشید بدانید انواع این ویتامین ها دقیقا چه کاری را در بدن انجام می دهند و چه کار می کنند یا اینکه کدام قرص مکمل (مجموعه ای از ویتامین ها) مناسب شماست و یا با بهترین مکمل های تقویت مو آشنا شوید.

قصد داریم به یکی از مهم ترین مواد مورد نیاز مو نیز کمی بپردازیم:

بیوتین

این ماده ضروری نقش بسزایی در شکل گرفتن مکمل های مفید مو یا شوینده ها دارد. برخی شوینده ها به مقدار تعیین شده ای دارای بیوتین و مواد مفید برای مو هستند.

قرص بیوتین می تواند کیفیت پوست و مو را بهبود بخشد بر این مبنا در مکمل های حاوی بیوتین برای ریزش مو از مقدار دوز مشخص مورد نیاز روزانه استفاده شده تا در کنار رژیم غذایی مصرف گردد. این ماده هم به تنهایی و هم در قرص های حاوی چند ماده ضروری برای پوست و مو ناخن یافت می شود.

اما بیوتین تنها مختص به مکمل های غذایی نیست این ماده در بسیاری از شامپوهای تخصصی مو که حاوی ویتامین های مفید جهت تقویت و باز سازی مو است یافت می شود شاید بد نباشد از این شوینده ها هم در کنار مکمل آن برای جلوگیری از ریزش موها استفاده کنید. برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله آیا بیوتین برای رشد مو و جلوگیری از ریزش مو مفید است؟ نیز سری بزنید.

پله دوم موی چرب یا خشک

این موضوع خیلی اهمیت دارد که بدانیم موهای ما خشکند یا چرب چرا که برای هر کدام از آنها شامپوی جداگانه ای وجود دارد پس نمی توانیم برای موهای خشک شامپوی موی چرب را استفاده کنیم چون ممکن است چربی مفید کف سر و موها از بین رود و التهاب و سوزش تولید کند یا موها را زبر و فاقد رطوبت کند.

چطور باید بهترین شامپو مورد نیاز موهایمان را انتخاب کنیم؟

اگر شوره سر دارید و در پی این هستید که بیشتر با این مساله آشنا شوید بهتر است این مطلب را با عنوان مناسب ترین شامپو و شوینده ها برای شوره سر مطالعه کنید همه چیز درباره نیاز موی شما در این متن وجود دارد.

پله سوم خرید از فروشگاه های معتبر

پس از آنکه متوجه شدید نیاز موی شما چیست و مطالب مخصوص در مورد نوع موهایتان را مطالعه کردید تا تشخیص درست را از جنس موهای خود داشته باشید زمان آن رسیده است که یک شامپوی مناسب برای خود تهیه کنید اما قطعا از فروشگاه یا داروخانه های معتبر!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha