پاسخ دهندگان به سئوالات عبارتند از: آکیکو ایوازاکی، ایمونولوژیست در دانشکده پزشکی ییل. او در مورد واکسن کووید-19 و ایمنی مطالعه می کند. جنیفر نوزو، اپیدمیولوژیست و مدیر مرکز همه گیری در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه براون. ماریون پپر، ایمونولوژیست در دانشگاه واشنگتن،

آیا ابتلا به کرونا قطعی است؟

به گزارش سلامت نیوز به از ایندین اکسپرس،

آیا نوع جدیدی از واکسن در این پاییز یا زمستان برای کمک به مقابله با انواع آینده وجود دارد؟ - جری ماس، ناپل، فلوریدا.

آکیکو ایوازاکی: اگرچه ممکن است احساس شود کووید اکنون مانند آنفولانزای سالانه است، اما داده‌ها نشان می‌دهد که هنوز بیشتر از آنفولانزا باعث بستری شدن و مرگ در بیمارستان می‌شود. به همین دلیل است که تزریق دوزهای واکسن و دوزهای تقویتی بسیار مهم است. احتمالاً در پاییز یا زمستان دوز تقویت کننده ویژه نوع اومیکرون وجود خواهد داشت که به محافظت در برابر نوع فعلی کمک می کند. من و دیگران همچنین روی واکسن‌های تقویت‌کنندهتجویزی از بینی و واکسن‌هایی که کلیه انواع ویروس کرونا را پوشش دهد کار می‌کنیم که برای کاهش عفونت و انتشار انواع آینده طراحی شده‌اند. واکسن‌های بینی در زمستان امسال در دسترس نخواهند بود، اما اگر حمایت و هماهنگی دولت وجود داشته باشد، می‌توانند در آینده نزدیک و احتمالاً تا چند سال دیگر در دسترس باشند.

من 64 ساله هستم، در ماه جولای دومین دوز تقویت کننده را دریافت کردم. اکنون می ترسم که اگر واکسن متمرکز بر نوع اومیکرون در پاییز وارد بازار شود، واجد شرایط دریافت آن نباشم. آیا من اشتباه کردم؟ - مری مورفی، کانزاس سیتی، مو.

ماریون پپر: گرفتن یک دوز تقویت کننده ایده خوبی بود و مطمئناً اشتباهی نبود، حتی با وجود واکسن های متمرکز بر اومیکرون که احتمالاً در پاییز امسال وارد می شوند. مرکز کنترل بیماری ها توصیه می کند که افراد 18 سال و بالاتر که دچار نقص ایمنی نیستند حداقل پنج ماه پس از دوزهای اولیه واکسن فایزر یا مدرنا برای تزریق دوز یادآور صبر کنند و افراد 50 ساله و بالاتر حداقل چهار ماه پس از دریافت اولین تقویت کننده برای دریافت واکسن بعدی صبر کنند. این تأخیرها به دلایل متعددی پیشنهاد می‌شوند، از جمله این واقعیت که ایمنی با گذشت زمان کاهش می‌یابد، و چون پاسخ ایمنی بدن نیز در طول زمان تکامل می‌یابد، دریافت واکسن اضافی در مدت زمان کوتاه‌تر ممکن است بر پاسخ ایمنی بدن تاثیر منفی بگذارد و باعث کاهش حساسیت سیستم ایمنی شود. با این حال، واکسن متمرکز بر نوع اومیکرون حاوی اهداف جدیدی برای سیستم ایمنی خواهد بود، بنابراین این نگرانی‌ها چندان مطرح نخواهد بود و شما می‌توانید آن نوع را نیز دریافت کنید. یادتان باشد اگر یک واکسن متمرکز بر اومیکرون محافظت بهتری در برابر انواع اومیکرون ایجاد کند، تزریق آن بسیار مهم خواهد بود.

من به مردم نزدیک نمی شوم و خیلی محتاط هستم، حتی در بیرون رفتن از خانه هم بسیار احتیاط می‌کند. دوست من که به همان اندازه محتاط است، شاید بیشتر از من محتاط است اما مبتلا شده است. آیا ابتلا به بیماری اجتناب ناپذیر است؟ - کارول کوشنر، N.Y.

نوزو: درک این نکته مهم است که ویروس از بین نمی رود و برای آینده حداقل قابل پیش بینی خطر آن باقی خواهد ماند. آلوده شدن و ابتلا به بیماری اجتناب ناپذیر نیست، اما در نهایت به یک سوال مهم ختم می شود: چقدر حاضرید برای کاهش خطر ابتلا به عفونت هزینه دهید و چه مدت می توانید این محدودیت ها را بپذیرید؟

هرکدام از ما پاسخ‌ متفاوتی برای این سؤالات داریم و بر اساس میزان ارزشی که برای فعالیت‌های خاص و ویژه خودمان داریم، ریسک پذیری ابتلا به بیماری یا دورماندن از آن را انتخاب می‌کنیم. ما می‌دانیم که ابزارهایی مانند استفاده از ماسک‌ها و انجام آزمایش‌ها در زمان مشکوک بودن به کاهش خطرات کمک می‌کنند و قطعا اجتماعات در فضای باز ایمن‌تر هستند. اما ما همچنین می دانیم که بسیاری از افراد بسیار محتاط با وجود رعایت ها مبتلا شده اند. این نشان می‌دهد که اجتناب از این ویروس برای همیشه سخت خواهد بود، مگر اینکه به طور کاملا جدی از هرگونه گردهمایی در فضای داخلی، و هر گونه رویدادهای اجتماعی و سایر فعالیت‌هایی که زندگی ما را غنی می‌کنند اجتناب کنیم. توصیه من به هر کسی که به دنبال کاهش خطر ابتلا به عفونت است این است که وقتی به یک فضای سربسته شلوغ می روید، حتما ماسک بزنید، به ویژه زمانی که تعداد موارد ابتلا در حال افزایش است. اما توصیه نمی‌کنم که رویدادهای مهم زندگی را کاملا رها کنید یا دوستان و خانواده خود را اصلا نبینید، زیرا به نظر نمی‌رسد که این یک راه پایدار یا شاد برای زندگی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha