دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 343451

نگرانی در خصوص میزان تشعشع در گجت‌های الکترونیکی بی‌سیم چیز جدیدی نیست اما یک مقاله از رویترز این مسئله را بررسی کرده است.

هدفون های بلوتوثی، عامل سرطان؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، این روزها نگرانی‌ها درباره تشعشعات الکترومغناطیسی ساطع شده از هدفون‌های بلوتوثی به ویژه هدفون‌های اپل افزایش یافته است. تشعشعات الکترومغناطیسی که شامل امواج رادیویی، مایکروویو، اشعه ایکس و پرتوهای گاما می‌شود به تخریب بافت‌های زنده و ایجاد سرطان و سایر بیماری‌های کشنده معروف هستند.


بر اساس گزارش اسکرین رنت، نور خورشید هم انرژی الکترومغناطیسی ساطع می‌کند اما نور مرئی تنها بخش کوچکی از طیف الکترومغناطیسی را تشکیل می‌دهد و به طور کلی می‌توان نور مرئی را بی ضرر دانست.


نگرانی در خصوص میزان تشعشع در گجت‌های الکترونیکی بی‌سیم چیز جدیدی نیست اما یک مقاله از رویترز این مسئله را که هدفون‌های بیسیم می‌توانند عامل ابتلای افراد به سرطان باشند، رد کرده است. بر اساس تحقیقات علمی و مطالعاتی که در این گزارش ذکر شده است، «هیچ مدرک ثابتی» مبنی بر مضر بودن فرکانس‌های رادیویی این هدفون‌ها برای بدن انسان وجود ندارد. به نظر می‌رسد که سطوح فرکانس رادیویی منتشر شده توسط دستگاه‌ها در محدوده‌های تعیین‌شده قرار دارد و به این ترتیب، برای عموم مردم ایمن است. این گزارش همچنین توضیح می‌دهد که تمام دستگاه‌های الکترونیکی از جمله تلفن‌های همراه و هدفون‌های بلوتوثی باید نرخ جذب خاص یا به اختصار SAR را در محدوده 6/1 وات بر کیلوگرم نگه دارند.


تا زمانی که گجت‌ها با سطوح تشعشعات مجاز مطابقت داشته باشند، نباید هیچ گونه آثار نامطلوب سلامتی برای کاربران ایجاد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha