چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 343553

حق داشتن فرزند واحساس لذت از وجود فرزند ، و نیاز ذاتی به بقا ِ نسل ، زوجهای آزوسپرم را به تکاپو وا می دارد تا هر طور شده در صدد پیدا کردن فرزند باشند . روش پیدا کردن فرزند ، هر چه بیشتر مورد قبول جامعه باشد دلچسب ترمی شود .

درمان زوجهای فاقد اسپرم با دکتر عنایت الله ایزدی

اسپرم اهدایی به حالتی اطلاق می گردد که مردی که فاقد اسپرم است و خانمش سالم است برای بچه دار شدن از پزشک معالج درخواست کنند که اسپرم مرد غریبه ی در رحم زن تلقیح شود تا باردار شود .

گزینه های روبروی زوجهای آزوسپرم
خانواده هایی با چنین مشکلات برای داشتن فرزند میتوانند روش فرزندخواندگی را انتخاب کنند که مراحل خاص خود را دارد یا روش جنین و یا اسپرم اهدایی را برگزینند که به نظر میرسد انتخاب بسیاری از زوجها روش اسپرم اهدایی است.

درمان زوجهای فاقد اسپرم با دکتر عنایت الله ایزدی

خصوصیات اهداکنندگان اسپرم

  • اهدا کننده مجرد یا متاهل می تواند باشد .
  • سن اوبیش از چهل سال نباید باشد .
  • بیماری ارثی یا واگیر دار از قبیل ایدز و هپاتیت و تالاسمی مینور نداشته باشد .
  • خوش اندام و زیبا باشد .
  • کیفیت اسپرم او خوب یا عالی باشد ( ضعیف یا متوسط نباشد )
  • اهل تفریحات ناسالم مثل قلیان و شرابخواری و ولگردی نباشد .
  • زمینه ی بیماریهای دیابت ، چاقی و فشار خون را نداشته باشد .
  • در فامیلش نیز بیماری ارثی وجود نداشته باشد .
  • ضریب هوشی قابل قبول داشته باشد .
  • از نظر روحی ، روانی و اجتماعی فردی نرمال باشد .

مشاورۀ قبل از تلقیح اسپرم

قبل از هر اقدامی اول زن و شوهر مشاوره ی حضوری می شوند تا مشخص گردد که آیا بهترین راه حل درمانی که برای این زوج مناسب است و با جان ودل می پذیرند این است یا خیر .
چناچه نگرانی بابت موضوعی دارند با صحبتهای منطقی سعی می شود نگرانی آنها را مرتفع کنیم .
به آنها گوشزد می کنیم که راجع به این مسئله با فامیل وآشنا صحبت نکنند ، و اینکار باید بصو رت رازی بین پزشک و این زوج باقی ماند .
اگر لازم باشد آنها را با زوجهای مشابه که با این روش درمان ( تلقیح اسپرم اهدائی ) بچه دارشده اند آشنا می کنیم تا با هم صحبت کنند وآیندۀ خود را بهتر بتوانند تصّور کنند .

سپس ضمن اینکه خانم شروع به مصرف قرص فولیک اسید و مولتی ویتامین می کند آزمایشاتی برایش درخواست می شود تا مطمئن شویم عوامل هورمونی موثر در بارداریش نرمال است

درمان زوجهای فاقد اسپرم با دکتر عنایت الله ایزدی

روش انتقال اسپرم اهدایی
در جلسۀ بعدی که ویزیت می شود داروی تحریک تخمک گذاری داده می شود تا تخمکهای بیشتر و بهتری تولید شود . ده تا سیزده روز بعد از شروع سیکل ماهانه سونوگرافی وازینال تهیه می شود . در موقع مناسب که اندازۀ فولیکولها بحد لازم رسید ، تلقیح اسپرم به روش آی – یو – آی ( تزریق اسپرم داخل رحم ) در مطب دکتر عنایت الله ایزدی انجام می شود . حدود نیم ساعت در مطب استراحت می کنید و به منزل می روید .
در منزل انجام کارهای خانه داری و نزدیکی کردن اشکالی ندارد ، پیاده روی هم می توانید بکنید ولی توصیه می شود از انجام کارهای سنگین خوداری شود .

انتخاب اهداکنندۀ اسپرم

اسپرمی که جهت تلقیح انتخاب می شود از شخصی گرفته می شود که بیشترین شباهت را به شما داشته باشد . مطابقت رنگ چشم و اندازه قد در نظرگرفته می شود .
تطابق گروه خونی لازم نیست انجام شود ولی چنانچه زوجی اصرار به گروه خونی خاصی داشته باشند انجام شدنی است .

عوارض تلقیح اسپرم اهدایی
عوارض اینکار همان عوارض IUI است که ممکن است پیش آید وعبارتست از : درد شکم - لکه بینی وتحریک بیش از حد تخمدان .
شانس حاملگی در خانمهای جوان بیشتر است و از 30 سالگی به بعد بتدریج کم می شود ، احتمال حامله شدن در سن 40 سالگی خیلی کمتر و درحدود یک سوم افراد 30 ساله می باشد ..

مسائل ژنتیکی
با گرفتن اسپرم اهدائی 50% خصوصیات ارثی بچه به مادر و 50% دیگر به اهداء کننده ی اسپرم می رود . نظر به اینکه سعی می شود اسپرم از کسی گرفته شود که بیشترین شباهت را به شوهرتان داشته باشد ، فرزند با شما شباهت بیشتری ( در مقایسه با گرفتن جنین اهدایی ) پیدا می کند و تعلّق خاطر بیشتری نسبت به بچه در خانواده تان ایجاد می شود و از وجودش لذت بیشتری می برید .

به امید روزی که تمام زوجهای نابارور صاحب فرزندی سالم ، صالح ، باهوش و زیبا شده باشند . 031 – 32363136

وبسایت دکتر عنایت الله ایزدی izadidr.ir

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha