جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 343610

 سازمان هواشناسی با صدور هشدار وقوع سیلاب ناگهانی و آب‌گرفتگی معابر طی ۳ روز آینده در ۹ استان از خیزش گردوخاک در برخی مناطق کشور خبر داد.

هشدار سیلاب ناگهانی در ۹ استان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسیطی 24 ساعت آینده در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شرق و جنوب سیستان و بلوچستان، شنبه در شمال و شرق خوزستان،‌ غرب چهارمحال و بختیاری، شرق و جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و روز یکشنبه نیز در ارتفاعات استان‌های تهران، البرز،‌ مازندران، شرق خوزستان و شمال غرب کهگیلویه و بویراحمد رشد ابرهای همرفتی،‌ رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده این شرایط برای شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی روی می‌دهد.

طی 5 روز آینده در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی و شرق یزد و طی 2 روز آینده در جنوب غرب در استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه وزش باد شدید موقتی و خیزش و نفوذ گردوخاک روی می‌دهد.

آسمان تهران فردا (۲۹ مردادماه) صاف، از بعد از ظهر کمی ابری تا قسمتی ابری و اواخر وقت افزایش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (۳۰ مردادماه) صاف تا کمی ابری و از بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ مردادماه) اهواز با دمای ۴۷ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد و اردبیل با دمای ۸ و ۹ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha