رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: به دستور وزیر بهداشت، علاوه بر کاشت حلزون، هزینه های هتلینگ بیمارستانی، حق العمل تیم جراحی و جلسات گفتار درمانی نیز از طرف بیمار پرداخت نخواهد شد.

هزینه‌های کاشت حلزون و گفتار درمانی رایگان شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از روابط عمومی هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، سید حسین صفوی در جلسه بررسی مشکلات مربوط به تامین قطعات یدکی و تعمیر پروتزهای حلزون شنوایی بیماران ناشنوای کاشت حلزون شده، افزود: صف کاشت برای بیماران نیازمند باید حتی المقدور کوتاه شود لذا با توجه به هماهنگی‌های انجام شده امسال تعداد بیشتری پروتز تامین خواهد شد.

مزینانی، مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت نیز در خصوص نحوه تامین قطعات یدکی پروسسور حلزون شنوایی گفت: تامین قطعات یدکی با استفاده از تسهیلاتی که اداره کل فراهم می‌کند اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به مشکلات مطرح شده از سوی شرکت‌های نمایندگی سازنده پروتز حلزون شنوایی در خصوص نحوه ارسال و بازگشت قطعات تعمیری و تعویضی، جهت تسهیل در امر تامین قطعات تعویضی با مشارکت اداره کل تجهیزات پزشکی، همکاری گمرک جمهوری اسلامی، شرکت های نمایندگی و هیات امنای صرفه‌جویی ارزی راهکارهایی ارائه و مقرر شده ساز و کارهای مربوطه از سوی نهادها و شرکت‌های ذیربط مورد پیگیری قرار گیرد.

جلسه بررسی مشکلات مربوط به تامین قطعات یدکی و تعمیر پروتزهای حلزون شنوایی بیماران ناشنوای کاشت حلزون شده برگزار و رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خبرهای خوشی را برای بیماران نیازمند کاشت حلزون ارائه داد.

ایران از کشورهای پیشرو در کاشت پروتز حلزون شنوایی است، افزود: دو هزار پروتز شنوایی در سال گذشته برای افراد نیازمند تامین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha