سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 344058

پژوهشگران آمریکایی از طریق روش ترکیبی و با استفاده از ویروس ها از یک روش جدید برای درمان سرطان خبر دادندسیستم ایمنی جزو بخش ضروری  مبارزه با سرطان است.

ویروس درمانی برای رهایی از سرطان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، به طور کلی، پاسخ ایمنی ما می‌تواند با از بین بردن سلول های تومور به کند کردن رشد سرطان کمک کند. اگرچه سیستم ایمنی اغلب سعی دارد تا بدن را از سلول‌های بدخیم خلاص کند اما تلاش‌های آن اغلب با پیشروی بدون کنترل بیماری خنثی می‌شود .به تازگی پژوهشگران آمریکایی از طریق روش ترکیبی و با استفاده از ویروس‌ها یک روش جدید برای درمان سرطان ابداع کردند.


سیستم ایمنی چیست؟


سیستم ایمنی مجموعه ای از ساختارها و فرایندهای بیولوژیکی در بدن است که به محافظت از آن در برابر بیماری کمک می کند. هنگامی که سرما می خورید، سیستم ایمنی بدن شما برای مبارزه با ویروس و از بین بردن آن وارد عمل می شود تا بتوانید به سلامت کامل برگردید.در حقیقت، سیستم ایمنی مجموعه ای از سلول ها و پروتئین هاست که مکانیسم دفاعی را برای کل بدن تنظیم می‌کند. سیستم ایمنی می تواند ویروس ها و میکروب ها را ردیابی کند تا در صورت وقوع حمله، ابزارهای موجود برای سرکوب آن را داشته باشد.


ایمونوتراپی یا ایمنی درمانی


محققان از روش هایی برای کمک به سیستم ایمنی در مبارزه با سرطان استفاده و به آن کمک می‌کنند تا کار خود را به نحو احسن انجام دهد. این حوزه از درمان سرطان به عنوان ایمونوتراپی یا ایمنی درمانی سرطان شناخته می‌شود.


ایمنی درمانی و ویروس درمانی


روش جدید ابداع شده در واقع ترکیبی از دو روش است که هر کدام موفقیت قابل توجهی را در برابر برخی از سرطان‌ها نشان داده‌اند. این پژوهش توضیح می‌دهد که روش موسوم به «ویروس‌درمانی انکولیتیک (oncolytic virotherapy) » چگونه می‌تواند با روش‌های ایمنی‌درمانی موجود هماهنگ شود و ظرفیت ایمنی را برای هدف قرار دادن و از بین بردن موثر سلول‌های سرطانی تقویت کند.


ویروس درمانی چیست؟


«ویروس‌های انکولیتیک (Oncolytic viruses)» ، یک روش جدید را برای درمان سرطان نشان می‌دهند. چنین ویروس‌هایی، توانایی قابل توجهی در شکار سلول‌های سرطانی و پایان دادن به فعالیت آن‌ها دارند. آن‌ها در عین حال که سلول‌های سرطانی را از بین می‌برند، سلول‌های سالم را بدون آسیب می‌گذارند و توانایی سیستم ایمنی را برای شناسایی و از بین بردن سلول‌های سرطانی افزایش می‌دهند.یکی از این ویروس‌ها که با نام «میکسوما(Myxoma) »شناخته می‌شود، تمرکز پژوهش‌های کنونی به شمار می‌رود .


این پژوهش نشان می‌دهد که استفاده از سلول‌های T آلوده به ویروس میکسوما می‌تواند به مرگ سلول‌های سرطانی منجر شود که پیشتر مشاهده نشده بود.گرانت مکفادن، از پژوهشگران این پروژه می گوید: «این پژوهش، ظرفیت قابل توجه ترکیب ویروس با سلول را برای درمان سرطان‌های صعب‌العلاج تایید می‌کند.»


سلول درمانی پذیرشی


پژوهشگران امیدوارند به سیستم ایمنی بدن کمک کنند تا بر سرطان غلبه کند. همچنین، آن‌ها سعی دارند روش‌های آزمایشی جدیدی را ابداع کنند که در زیرمجموعه روشی به نام «سلول درمانی پذیرشی (ACT)» قرار می‌گیرد.چنین روش‌هایی اغلب شامل حذف سلول‌های T است که با سرطان مبارزه می‌کنند. این سلول‌ها پس از اصلاح شدن ظرفیت جست وجو و از بین بردن سلول‌های سرطانی، دوباره به بیماران تزریق می‌شوند. در این پژوهش، دو نوع از ایمنی درمانی ACT استفاده شده است.


امید به روش ترکیبی


روش ترکیبی «میکسوما-ایمنی‌درمانی»این ظرفیت را دارد که تومورهای به اصطلاح سرد را به تومورهای داغ تبدیل کند که سلول‌های ایمنی می‌توانند آن‌ها را شناسایی کنند و از بین ببرند.«مسمد الرحمن» از پژوهشگران این پروژه می گوید: «ما در آستانه کشف جنبه‌های جدیدتر ویروس میکسوما و ویروس‌درمانی انکولیتیک هستیم. علاوه بر این، این یافته‌ها می‌توانند راه را برای آزمایش ادغام ویروس‌های قاتل سرطان با دیگر روش‌های ایمنی‌درمانی سرطان مبتنی بر سلول، هموار کنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha