رییس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه با هم‌افزایی دستگاه‌ها شاهد کاهش تصادفات و حوادث رانندگی خواهیم بود، در عین حال گفت: برخی دستگاه‌ها وظیفه خود را در این زمینه نمی‌دانند.

لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها در کاهش حوادث رانندگی/برخی وظایف خود را نمی‌دانند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند در حاشیه برگزاری اولین سمپوزیوم ملی قرارگاه مدیریت و کاهش تلفات حوادث ترافیکی اظهار کرد: تجارب خوبی داریم که وقتی هم افزایی دستگاه‌ها انجام شود در خصوص کاهش تصادفات نتیجه می‌گیریم.

وی با بیان اینکه قرار شد قرارگاهی را در جمعیت هلال احمر تشکیل دهیم و تلاش کنیم که جانی را حفظ کنیم و آلام را کاهش دهیم گفت: در سفرهای اربعین نیز ممکن است بسیاری با خودروهای شخصی تردد کنند و درصد کمی ممکن است با هواپیما بروند. بر همین اساس قرار شد این جلسه را برگزار کنیم که هم برای اربعین از آن بهره بگیریم و هم برای عید نوروز سال ۱۴۰۲ مصدومان و جانباختگان را کاهش دهیم. طبیعتا اگر از حالا برنامه‌ریزی کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

رییس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: در این جلسات تصمیمات خوبی گرفته می‌شود و سایر دستگاه‌ها نیز به وجد می‌آیند و پای کار می‌آیند. برخی دستگاه‌ها وظیفه خود را در این زمینه نمی‌دانند.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین نقش را مردم عزیز دارند و هر کجا که مردم همراه ما بودند بسیار موفق بودیم. یکی از علل اصلی این بود که مردم حامی ما هستند و ما جمعیتی مردمی هستیم.

کولیوند با بیان اینکه هدف این جلسه این است که همه به میدان بیایند و چنین جلساتی برای آسیب شناسی است، گفت: نقش هلال احمر مشخص است اما هر جا باری زمین مانده باشد ما آن را بر می‌داریم.

کولیوند در ادامه این سمپوزیوم نیز اظهار کرد: به جز قانون و وظیفه حاکمیتی که برای نجات جان مصدومان در جاده‌ها به هلال احمر واگذار شده است، عملیات جست‌وجو و نجات در حوادث ترافیکی یک تکلیف اخلاقی و رسالتی بشردوستانه است.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با اقدامات فوری، همدلی و مشارکت دستگاه‌های مسئول گام مهمی در این روزها برای کاهش تلفات محورهای مواصلاتی در غرب کشور داشته باشیم اظهار کرد: ترافیک ناشی از راهپیمایی بزرگ اربعین در روزهای پیش رو باید امن و با حداقل حوادث ترافیکی باشد و پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر در آمادگی کامل هستند.

کولیوند تاکید کرد: کمی پس از اربعین برای امدادرسانی زمستانه در محورهای مواصلاتی می‌رسیم و بعد از آن امیدواریم پویش نوروز ۱۴۰۲ بدون سوانح ترافیکی به عنوان نماد این قرارگاه به موفقیت مطلوب برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha