سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 344364

 4بیمار با ابتلا به ذات الریه ناشناخته جان باختند، علایم این بیماری کاملا شبیه به کروناست و شامل تب بالا، بدن درد و مشکل در تنفس می شود چهار نفر در استان توکومان، در شمال غربی آرژانتین از دوشنبه گذشته بر اثر ابتلا به ذات‌الریه شدید جان خود را از دست داده‌اند.

ظهور ذات الریه با منشأ ناشناخته

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، این خبر نظریه همه‌گیری یک بیماری مرگبار جدید را تقویت می‌کند. راه‌های مقابله و پیشگیری از این بیماری جدید چیست؟ آیا باید منتظر یک همه‌گیری جدید باشیم؟


۹ مورد ابتلا، 4 مورد فوتی


لوئیس مدینا رویز، وزیر بهداشت در آرژانتین روز پنج شنبه ،یک سپتامبر توضیح داد که در مجموع ۹ مورد ابتلا از جمله هشت نفر از پرستاران شناسایی شده‌اند.سه نفر از پرستاران و یک زن 70 ساله از بیماران، در یک کلینیک خصوصی واقع در ۱۳۰۰ کیلومتری بوئنوس آیرس جان باختند.لوئیس مدینا رویز گفت: «این بیمار به‌دلیل مشکل کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفته بود سپس مجدد تحت عمل قرار گرفت. از آن زمان به بعد نشانه‌های عفونت ریوی ظاهر شد که همزمان با علایم در دیگران بود.»


وی از این فرد به‌عنوان «بیمار صفر» یاد کرد اما گفت که موضوع در حال بررسی است.ماریو رایو، متخصص بیماری‌های عفونی و معاون مرکز بهداشت زنون سانتیلان که بیمارستان اصلی توکومان است روزپنج شنبه اطمینان داد که «هم اینک هیچ مورد ابتلایی خارج از کلینیک خصوصی توکومان وجود ندارد.»


علایمی شبیه به کووید


بررسی‌های بیشتر و عمقی‌تر در حال انجام است و به زودی نتایج آن اعلام می‌شود. لوئیس مدینا رویز روز چهارشنبه اعلام کرد که هم اکنون بیماری‌های کووید، آنفلوآنزا، آنفلوآنزای نوع ای و بی و هانتا ویروس به‌طور خاص منتفی شده است.وی توضیح داد که علایم رایج مشکل تنفسی شدید، تب بالا و بدن درد است و سیتی‌اسکن سینه بسیار شبیه کووید است اما این بیماری رد شده است.از شش بیماری که همچنان مبتلا هستند، چهار نفر با علایم کم و بیش جدی در بیمارستان بستری هستند و دو نفر در قرنطینه در خانه تحت نظر قرار دارند.


تعیین منشأ این بیماری


مسئولان درباره منشأ این بیماری می‌گویند که این بیماری می‌تواند از یک عامل عفونی باشد اما «عامل سمی یا زیست محیطی» را نمی‌توان مستثنا کرد. بنابراین بررسی‌هایی روی سیستم‌های آب و تهویه کلینیک در حال انجام است.یکی از مسئولان می‌گوید: «تاکنون چیزی پیدا نکرده‌ایم که به ما این امکان را دهد علت این شیوع را بدانیم. از آن جایی که نمی‌دانیم چیست، تکامل آن را هم به‌خوبی نمی‌شناسیم.»


انتقال انسان به انسان وجود ندارد


به گفته وزیر بهداشت استان، تا به امروز هیچ موردی در تماس نزدیک بیماران شناسایی نشده است که به اعتقاد این مقام، خبر «مثبتی» است.هکتور سیل، رئیس دانشکده پزشکی استان توکومان، در همین باره توضیح داد: «این بیماری نمی‌تواند منجر به انتقال فرد به فرد شود، زیرا افراد نزدیک این بیماران هیچ علامتی را نشان نمی‌دهندو نباید این نکته را فراموش کرد که تمام جان باختگان بیماری زمینه ای داشته اند .»

خطر گسترش کم است


میرسه‌آ سوفونئا، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه مون پلیه گفت: «هرساله بیماری‌های نوظهوری پدیدار می‌شوند که بسته به ویژگی‌هایشان و مکانی که در آن ظاهر می‌شوند کم و بیش تحت نظارت قرار می‌گیرند.»وی افزود: «آرژانتین چین نیست. تراکم جمعیت و ارتباطات با بقیه جهان کمتر است بنابراین خطر گسترش جهانی محدودتر است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha